כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
סיפר כי עוקבים אחריו

חוסל חבר פרלמנט אוקראיני שקרא לפוטין להשתמש בגרעין

חבר הפרלמנט אוקראיני איליה קיווה, נמצא ירוי באזור מוסקבה. קיווה היה פרו-רוסי ותמך בפלישה של פוטין לאוקראינה. בתקשורת האוקראינית דווח כי הוא חוסל על ידי שירות המודיעין האוקראיני

חוסל חבר פרלמנט אוקראיני שקרא לפוטין להשתמש בגרעין
צללית. אילוסטרציה צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

חבר פרלמנט אוקראיני לשעבר איליה קיווה נמצא ללא רוח חיים כשהוא ירוי במחוז אודינצובו שבאזור מוסקבה, כך דווח באוקראינה. גופתו של איליה קיווה נמצאה מוטלת בתוך שלולית דם בשלג בפארק.

גופתו של איליה קיווה נמצאה על ידי עובד במלון סמוך אתמול (רביעי) אחר הצהריים בסביבות השעה 15:00. גופתו נמצאה ליד המלון שבו התגורר. דווח כי קיווה ספג פצעי ירי בפארק, ולאחר מכן צעד לכיוון בניין המלון אך התמוטט ומת. קיווה סיפר למכריו שעוקבים אחריו.

כלי תקשורת באוקראינה טוענים כי קיווה חוסל כתוצאה ממבצע מיוחד של שירות הביטחון של אוקראינה. נציג מנהלת המודיעין הראשית של משרד ההגנה של אוקראינה, אנדריי יוסוב, אישר כי קיווה נהרג: "אנחנו יכולים לאשר שקיווה מת. אותו גורל יחול על בוגדים אחרים באוקראינה, כמו גם לאנשי משטרו של פוטין". לשכת נשיא אוקראינה סירבה להתייחס לדיווחים על מותו של איליה קיווה.

איליה קיווה היה פוליטיקאי אוקראיני התומך ברוסיה. קיווה הוא חבר לשעבר בארגון לאומני, ולאחר מכן חבר במפלגת האופוזיציה הפרו-רוסית. לפני הפלישה של רוסיה לאוקראינה, איליה קרא לאיחוד רוסיה ואוקראינה, ותמך בנשיא רוסיה ולדימיר פוטין. במרץ 2022 הוא הודח מהפרלמנט. בחודש שעבר בית משפט באוקראינה גזר עליו 14 שנות מאסר בהיעדרו באשמת בגידה.

בשנה שעברה דיווחנו כי חבר הפרלמנט לשעבר לחץ על נשיא רוסיה וולדימיר פוטין להשתמש בנשק להשמדה המונית נגד ארצו. איליה קיווה, הוא פרסם את הפנייה שלו לפוטין בערוץ הטלגרם שלו לאחר שוולודימיר זלנסקי הזהיר כי פוטין עלול להשתמש בגרעין.

נשק גרעיני ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה ולודימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד