כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
שרביט הברכה

הגר"ש גלאי הודיע: "אשלח שמן זית באופן אישי"

עמוד התפילה קורא לקיים את הסגולה הנוראה של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל, בכל יום מימי החנוכה • למצטרפים הוא ביקש לשלוח מתנה מיוחדת, ואף ניסח ברכה חדה וקולעת שתיחרט בשמו על שרביט ההדלקה המהודר

הגר"ש גלאי הודיע: "אשלח שמן זית באופן אישי"
הגר"ש גלאי עם השמן צילום: קופת העיר

מתנה מיוחדת מאת עמוד התפילה של הדור, הגאון הצדיק רבי שמעון גלאי שליט"א, שהודיע שישלח לכל תורם בקבוק עם שמן זית מהודר להדלקה נר חנוכה, ושרביט הדלקה מיוחד ומעוטר, עם חריטה של ברכה שניסח הרב בעצמו ושעליה הוא חתום בחתימת יד קדשו.

כבר לפני שנים אחדות קבע מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי זצ"ל, במסמרות של ברזל, סגולה מיוחדת – תרומה של 250 שקלים למגבית החנוכה של 'קופת העיר', כמניין 'נ"ר', וכמובא בספרי הקבלה וההלכה שבימי החנוכה יש להקפיד באופן מיוחד על הענקת תמיכה כספית לתלמידי חכמים.

הסגולה של מרן זצ"ל מבוססת על כך שעל פי הקבלה וחכמת הנסתר, ימי חנוכה נקבעו כנגד מידת ה'הוד' מעשר הספירות, ומידה זו קשורה בקשר בל יינתק עם מידת ה'נצח'.

בתרגום לשפה מעשית, שתי המידות הללו הן המידות של 'תמכין דאורייתא' – אלו שתומכים ומסייעים ללימוד התורה באמצעות נתינה כספית לתלמידי החכמים ששוקדים על תלמודם ואינם עוסקים בענייני פרנסתם.
לכן מובא כאמור בספרי ההלכה והקבלה, שדווקא בחנוכה יש חיוב גדול ועניין גדול לתמוך בלומדי התורה ולהעניק להם תרומות כספיות.

אבל השנה בא עמוד התפילה, רבי שמעון גלאי, עם חידוש נפלא. לנוכח המצב הקשה של עם ישראל, ולאור הביזיון הנורא שחווים תלמידי החכמים בדור הנוכחי שבו מקוים בהם מאמר חז"ל 'חכמת סופרים תסרח' – רח"ל, זה הזמן לעשות מעשה לייקר ולהדר את פני תלמידי החכמים באמצעות הגדלה משמעותית של התמיכה הציבורית בהם.

לקבלת המתנות הקליקו כאן>>>



לנוכח האמור החליט מרן עמוד התפילה, רבי שמעון גלאי, אשר נודע בתפילותיו המשתפכות והדמעות הנשפכות מעיניו כמו מעיינות נובעים, בכל עת שהוא מתפלל על צרתם של ישראל, ובמיוחד כשהוא מתפלל על כבוד שמים בתפילת 'עלינו לשבח' כידוע לכל באי בית מדרשו - לעשות מעשה ולהגביר את התרומות!

"מי שזוכה לבנים, שרבי חיים קנייבסקי בעצמו מעיד עליהם שהם יראי שמיים – ותורם בכל יום מימי החנוכה כמניין נ"ר - ס"ה 2000 ₪ , אני רוצה לשלוח לו את הוקרתי", אמר מרן וביקש להביא לו רשימה מפורטת של כל מי שהחליט לנדב מכספו ולתרום 250 שקלים כמניין נ"ר, בכל יום משמונת ימי החנוכה.

עבור כל אחד ואחד מהתורמים הנבחרים הללו מייחד מרן עמוד התפילה, שרביט הדלקה עם החריטה, ושמן להדלקת נר חנוכה...

אלו הן המילים שביקש מרן רבי שמעון גלאי לחרוט על שרביט ההדלקה המהודר:

"זכות הצדקה לקופת העיר שזוכים להאיר להרבה משפחות יזכו מידה כנגד מידה שהקב"ה יאיר להם שפע רוחני וגשמי. בברכה, שמעון גלאי".

את החנוכה הזה -אתם לא תשכחו... השמן יאיר את העיניים ואת הלב, ויפרסם את הניסים, הן את אלו שארעו אי אז, והן את אלו שיתרחשו אצלכם בבית, השתא!

כשתסיימו את שמונת הימים, תעבירו את השרביט אל ויטרינת נרות השבת, ובכל שבוע, כאשר תעלה תחינת האם על הבנים 'וזכנו לגדל בנים ובני בנים... אוהבי השם יראי אלוקים' – היא תעלה מתוך הנרות שהודלקו בשרביטו מלך.
כך תוכלו לזכות ביתר שאת בהבטחה של רשכבה"ג מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי זצוק"ל – שהבנים שלכם יהיו יראי השם, ואתם ראויים לכל ההערכה והכבוד שבעולם!

לקבלת המתנות הקליקו כאן>>>

קופת העיר שמן זית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד