כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

אש במוסד למוגבלים - בלב בני ברק • סיכום השבת

חילוץ באגם הנעלם • אותרו שרידים נוספים של המטוס המלזי, שהתרסק בדרכו לסינגפור • 'בחדרי חרדים' עם כל חדשות השבת

צילום:shutterstock
צילום:shutterstock

בבוקר שבת, פרצה שריפה במוסד לילדים עם מוגבלויות 'בית יהלום' ברחוב עוזיאל בבני ברק. צוותי כיבוי וכונני איחוד הצלה הוזעקו למקום. צוות העובדים במקום גילו תושייה וחילצו כ-25 ילדים. צוותי הכיבוי השתלטו על האש. הרקע - ככל הנראה קצר חשמלי.

לוחמי האש מתחנת מפרץ פעלו בבוקר שבת בשריפת רכב פרטי אשר חנה ברחוב משה שרת פינת שטרית בקרית חיים. נבדק החשד להצתה.

בבוקר שבת סמוך לשעה 11:50 גבר בשנות ה-30 נמצא ללא רוח חיים עם סימני אלימות על גופו בדירה ברחוב ירושלים בחיפה. צוות מד"א קבע את מותו. לאחר חקירה ראשונית של מקרה המוות לא עלה חשד כי מדובר בארוע פלילי. הגופה נשלחה בכל מקרה למכון לרפואה משפטית לבדיקת סיבת המוות.

במהלך ליל שבת בשעה 1:30 אחר חצות הוזעקו צוותי כיבוי לשריפת רכבים ומבנה מגורים בשכונת ראס אל עמוד במזרח העיר ירושלים. צוותי הכיבוי הבחינו בבית בוער שלשונות אש יוצאות מחלונתיו, וכן שני רכבים בוערים בחצר הבית. לוחמי האש החלו מיד בפעולות כיבוי, ובמקביל ביצעו סריקה לאיתור לכודים, וכן כיבוי זירת השריפה של הרכבים בחצר הבית. מחקירה ראשונית שבוצעה במקום ע"י קצין חקירת שריפות. מתברר כי השריפה החלה בעקבות הצתה, וככה"נ המציתים שפכו כמויות גדולות של נוזל דליק, לתוך הבית והרכבים דבר שגרם להתלקחותם המהירה.

בשעות אחר הצהריים של שבת התבצע חילוץ באגם הנעלם על ידי לוחמי האש מתחנות אילת ויוטבתה וצוות של לוחמי היחידה לחילוצים מיוחדים. מדובר היה באב ובנו שנתקעו על צלע הר באגם הנעלם לאחר טיפוס לא מוצלח. הם חולצו בשלום.

בערב שבת בטבריה פעוט כבן שנה וחצי ננשך ע"י כלב בבעלות המשפחה מסוג דוברמן בדירת המשפחה. הוא פונה באורח בינוני כשהוא פצוע בראש ובפלג גופו העליון, השרות הוטרינרי העירוני עודכנו ומשטרת טבריה פתחה בחקירה.

בשעה 07:09 התקבל דיווח ממוקד מרחב נגב על מס' אנשים אשר חשו ברע בשוק העירוני בכסייפה. צוותי מד"א טיפלו ב-6 נפגעים: 5 קל, 1 בינוני אשר סבל מהפרעות קצב. כלל החולים פונו לביה"ח סורוקה עם תלונות של בחילות והקאות. לביה"ח סורוקה הובאו 9 גברים עם תמונה של כאבי בטן, בחילות, הקאות, שלשולים, הזעת יתר. טופלו בהתאם בחדר המיון. אחד שוחרר, אחד אושפז ביחידה לטיפול נמרץ פנימי מצבו השתפר והשאר אושפזו במחלקות פנימיות. מצבם קל. מבדיקות עולה שהם נחשפו לסוג של חומר הדברה. משרד הבריאות ומשטרת תחנת עיירות היו בזירה.

סמוך לשעה 23:15 פרצה קטטה בעילבון בין שתי משפחות במהלכה נורו יריות באויר ונגרם נזק מהידויי אבנים, הרקע ביריונות. שוטרים ממשטרת טבריה עצרו 4 חשודים שהועברו לחקירה בתחנה.

סמוך לשעה 00:30 בתמרה נכנסו שני רעולי פנים לתחנת טוטו, שדדו באיומי נשק כ-8000 שקל וכרטיסי גירוד ונמלטו באמצעות רכב. אין נזק ואין נפגעים. משטרת שפרעם פתחה בסריקות ובחקירה.

חדשות חוץ:
צוותי החילוץ וההצלה האינדונזיים שמחפשים את הריסות מטוס "אייר אסיה" שהתרסק איתרו בים ג'אווה עוד ארבעה חלקים גדולים של המטוס. הלילה אותרו שני חלקים גדולים ושובל דלק. משרד התחבורה האינדונזי הודיע כי מחקירת התרסקות מטוס "אייר אסיה" עולה כי המטוס המריא ללא אישור לוח הזמנים, ולפי שעה הוקפא רישיונה של חברת התעופה לטוס במסלול ההתרסקות מסורבאיה לסינגפור.

גורם בכיר במנגנון האבטחה של משמרות המהפכה באיראן אמר לסוכנות הידיעות "פארס" כי במהלך השנתיים האחרונות ניסתה ישראל להתנקש באחד ממדעני הגרעין האיראנים, אולם אנשי המנגנון הצליחו לסכל את ניסיון ההתנקשות.


אלפי כבאים מנסים להשתלט על שריפת יער שפרצה באזור אדלייד הילס בדרום אוסטרליה והתפשטה לבתים סמוכים. אלפי תושבים ברחו מבתיהם בעקבות האש, ועד כה עלו שישה בתים בלהבות.

ילדה בת 7 הגיע לבית מגורים בדרום מערב קנטקי שבארה"ב ודיווחה לדיירים כי הייתה מעורבת בתאונת מטוס. ככל הנראה הילדה הייתה על מטוס קל שהתרסק בשל תקלה במנוע וגרם למותם של ארבעה בני אדם.

משרד התובע הכללי בוושינגטון הודיע כי לא יגיש כתב אישום נגד ג'ון הינקלי בגין מותו של יועץ התקשורת של הנשיא האמריקני רונלד רייגן, ג'יימס בריידי בשנת 1981.

אנשי דאעש חטפו 170 בני אדם משני כפרים סמוכים לקירקוק שבצפון עיראק במהלך חיפושיהם אחר האחראים לשריפת שני דגלים של הארגון. כך דיווחו הרשויות והתושבים באזור.

איראן והמעצמות הגיעו להסכמה עקרונית על נוסח הסכם שיביא להפחתת היכולת של טהרן לפתח נשק גרעיני, וזאת על ידי הוצאת רוב המרכיבים הדרושים לכך משטחה והעברתם לרוסיה. כך אמרו מקורות דיפלומטים לסוכנות הידיעות AP.

הבית הלבן הודיע כי נשיא ארצות הברית ברק אובמה אישר הטלת סנקציות נוספות על צפון קוריאה, כתגובה אמריקנית ראשונה למתקפת הסייבר שבוצעה נגד חברת סוני.

סיכום אירועי השבת בשיתוף מוקד זק"א ו'קבוצת העיתונאים רוטרניק'
שבת סיכום צפון קוריאה מטוס מלזיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד