ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
מה חושב סינוואר?

"הקטארים חרדים לאובדן הנכס שנקרא שלטון חמאס"

ד"ר מיכאל מילשטיין על הלך הרוח בקרבו של מנהיג חמאס במלאות חודשיים למלחמה: "אין הפתעה ענקית מבחינתו - לא חשב שזה סבב הסלמה קטן"

"הקטארים חרדים לאובדן הנכס שנקרא שלטון חמאס"
מחבלי חמאס בעזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

אתמול (רביעי) התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לכיתור ביתו של מנהיג חמאס יחיא סינוואר על ידי כוחות צה"ל, וטען, לדבריו: "אז ביתו איננו מבצרו, והוא יכול לברוח, אבל זאת רק שאלה של זמן עד שנשיג אותו". בתגובה לדברים, טען דובר צה"ל דניאל הגרי כי סינוואר אכן לא נמצא בביתו. ד"ר מיכאל מילשטיין, חוקר בכיר באוניסרסיטאות תל אביב ורייכמן, הגיב לדברים בשיחה עם רדיו 103.

"אני חושב שכשמסתכלים בכלל על האופן שבו סינוואר גם הגה את התוכנית של המתקפה, וכאן אי אפשר לנתק בין המקתפה לבין סינאוור לבין האופן שבה היא גם התממשה וגם ההשלכות שלה, אני חושב שהוא אומר לעצמו שזה היה צפוי שככה ישראל תגיב. אין כאן איזו הפתעה ענקית מבחינתו. הוא לא חשב שזה סבב הסלמה קטן, ואחרי יומיים-שלושה ישראל תחתור לסגור אותו. אני כן חושב, וזה למרות שהוא מכיר אותנו היטב, שעדיין היו שתי נקודות שבהן הוא פספס. ההערכה שלו כלפי ישראל הייתה מוטעית", הסביר מילשטיין.

לדבריו, "הוא חשב שהחברה הישראלית פריכה מדי, שהיא לא תעמוד בהיקף כזה של קורבנות ושהיא תחתור למערכה כמה שיותר קצרה. אני לא חושב שהוא מתחרט. זה לא מסוג המנהיגים האידאולוגיים שאומרים 'טעות גדולה', אבל זה קצת יותר ממה שהוא שיער. אם אני מסתכל עליו כרגע, התפיסה לפחות שלו ושל החבורה שמקיפה אותו היא שצריך להמשיך בג'יהאד".

"אנשים כאלה הם אנשים אידאולוגיים. כל התפיסות שלנו של אסטרטגיות יציאה פחות חלות עליהם. הוא יודע שהוא יכול להיהרג במערכה הזאת, וכל משפחתו וכל קרוביו, זה בסדר מבחינתו", הוסיף.

בהמשך הדגיש: "יש שני דברים שאני חושב שכן יתחילו לערער אותו. הדבר הראשון והתחלנו לראות לזה כמה סימנים בימים האחרונים - אני לא יכול לקרוא לזה גל אדיר של מחאה כלפי חמאס, אבל אתה כן רואה מתחת לפני השטח מרמור מאוד גדול. אנשים אפילו בגלוי אומרים 'חמאס לוקח את הסיוע ההומניטרי, נותן את זה לאנשיו, מכניס את זה למנהרות ואנחנו כאן נמקים'. זה כבר מתחיל לערער את סינוואר. הדבר השני הוא הרג כמה שיותר גדול של האנשים שמקורבים אליו. לגבי כל אלפי העזתים שמתו? קשה לי להגיד שהדבר הזה ממש מערער את ליבו".

"קרה משהו מעניין בשעות האחרונות. אני מתחיל לזהות גוונים בקולות של חמאס. אם זה תלוי בסינוואר, אני חושב שבראייתו אין מו"מ, מתחילים את הג'יהאד. אתה רואה פתאום מדוחא במהלך הלילה, הנייה אומר 'בואו נחזור למו"מ בתנאי שנפסקת מה שהוא קורא לו התוקפנות הישראלית' ואולי אפילו מתחילה נסיגה ישראלית'. הקטארים ממש חרדים לאובדן הנכס הזה שנקרא שלטון חמאס והם רוצים הרבה יותר מסינוואר את הפסקת הלחימה הזאת והם גם מוכנים להתחיל לאותת שהם רוצים אולי להידבר על כל מיני עניינים שקשורים לחטופים".

עריכה: אמיתי דואק

יחיא סינוואר עזה מלחמת חרבות ברזל קטאר חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד