כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"קיים חשש ממשי"

זה חוקי: צה"ל ושב"כ יוכלו לחדור לכם למחשב

בהוראת שעה יוצאת דופן אישרה הכנסת לצה"ל ולשב"כ לחדור לחומר מחשב אף בלא ידיעת בעל החומר והמחשב וזאת כדי לסכל גישה למידע המופק ממצלמות נייחות שיש בו כדי לסכן את ביטחון המדינה באופן ממשי 

זה חוקי: צה"ל ושב"כ יוכלו לחדור לכם למחשב
חרדים בסייבר צילום: פלאש 90

הכנסת אישרה סופית את הסמכת צה"ל והשב"כ לבצע חדירה לחומר מחשב, אף בלא ידיעת בעל חומר המחשב, לשם סיכול או מניעה של גישה למידע החזותי המופק ממנו.

הצעת חוק הסמכת צבא הגנה לישראל ושירות הביטחון הכללי לביצוע חדירה לחומר מחשב המשמש להפעלת מצלמה נייחת ופעולה בו (הוראת שעה – חרבות ברזל), התשפ"ד 2023, עברה בקריאה השלישית תמכו בהצעה 8 חברי כנסת ללא מתנגדים.

מוצע להסמיך את צה"ל ואת השב"כ לחדור לחומר מחשב הנמצא במחשב המפעיל מצלמה נייחת, לשם סיכול או מניעה של גישה למידע החזותי המופק במצלמה, אם יש בו כדי לסכן באופן ממשי את ביטחון המדינה או את רציפות התפקוד המבצעי של צה"ל, בקשר לפעילות במסגרת מלחמת "חרבות ברזל". החוק מוצע כהוראת שעה לשישה חודשים, עם אפשרות להארכה.

בדברי ההסבר נכתב: "במסגרת הפעולות הצבאיות המשמעותיות המתמשכות קיים חשש ממשי מפני גישה של גורמי אויב למידע חזותי המופק ממצלמות נייחות, שיש בה כדי לסכן באופן ממשי את ביטחון המדינה ואת רציפות התפקוד המבצעי של צה"ל וכן את ביטחון המדינה לפי ייעוד שירות הביטחון. לפיכך, עלה צורך בהסמכת חיילים בצה"ל ובהסמכת עובדי שב"כ, בעלי מיומנות נדרשת, לבצע חדירה לחומר מחשב המשמש להפעלת מצלמה נייחת כאמור, ולבצע פעולה בו, אף בלא ידיעת בעל חומר המחשב."

פריצת סייבר מתקפת סייבר מתקפת האקרים שב"כ צה"ל מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד