ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
החודשיים הגרועים ביותר

אביו של ניצול הטבח: "היהודים לא מרגישים בטוחים, קראו לי רוצח תינוקות"

תושבי לונדון היהודים סובלים מחודשיים הגרועים ביותר בחייהם מאז פרצה מלחמת ישראל חמאס. ד"ר סורן מלונדון סיפר כי בנו נקלע להתקפות חמאס ב-7 באוקטובר, אך שרד. ד"ר סורן אמר: "זה היה מחריד. הבן שלי כמעט מת"

אביו של ניצול הטבח: "היהודים לא מרגישים בטוחים, קראו לי רוצח תינוקות"
מראות הטבח ברעים צילום: פלאש 90

ד"ר אליוט סורן מבריטניה ואשתו מירב ילידת ישראל המתגוררים בלונדון, סיפרו ל-BBC כי אלו "החודשיים הגרועים בחיינו".

עבור ד"ר סורן, מנתח אורתופדי, התקפות חמאס ב-7 באוקטובר היו אישיות במיוחד, בנו אריאל נקלע לטבח, שבו נרצחו 365 משתתפים, מאות נפצעו ועשרות נחטפו לעזה.

בנו אריאל בעל אזרחות בריטית-ישראלית, היה במסיבה בקיבוץ רעים בזמן הטבח וראה את המחבלים יורים ללא אבחנה על הישראלים. ד"ר סורן אמר: "זה היה מחריד. הבן שלי כמעט מת. ירו בו והוא ברח למקום מבטחים. כמה מחבריו לא הצליחו. אני כל כך אסיר תודה שהוא חי".

ד"ר סורן, שהה שנים בישראל ועבד כמנתח בבית חולים, הוא אמר שהוא איבד חברים שנהרגו על ידי חמאס. "החודשיים האחרונים הללו היו החודשיים הגרועים בחיינו, מלאים בדאגות לגבי מה שקורה בישראל וראינו גם עלייה נוראית של תקריות אנטישמיות בלונדון, שבהן היהודים לא מרגישים בטוחים כרגע".

למשפחת סורן יש שלוש בנות שלומדות בבית ספר יהודי בלונדון. מאז ה-7 באוקטובר, הם נהיו מודאגים יותר ויותר לגבי העלייה באנטישמיות בלונדון, כולל מקרים של אנטישמיות בצעדות פרו-פלסטיניות השבועיות בבירה.

"אנחנו לא יודעים מה הולך להיות. הכל מרגיש מאוד לא בטוח. אני מבקשת מהבנות שלי לא לדבר עברית בחוץ", אמרת מירב סורן, אחות במקצועה.

"אני עונדת את המגן דוד שלי מתחת לחולצה, אני מאוד מודעת לזה. פתאום לא נורמלי לחיות בלונדון".

ד"ר סורן אומר שהוא חווה תקיפות אישיות מאז 7 באוקטובר. "קראו לי רוצח ישו, רוצח תינוקות. אמרו לי אנשים שהם תומכים בגאווה בחמאס, תומכים במתקפת הטרור שלהם, תומכים במה שקרה ב-7 באוקטובר. נולדתי בארץ הזאת, גרתי כאן כל חיי, אבי לחם במלחמת העולם השנייה עבור הצבא הבריטי. תמיד תרמנו לחברה הבריטית. עכשיו אנחנו מרגישים שנאה ואלימות כלפינו".

חמאס אנטישמיות בריטניה מלחמת חרבות ברזל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד