כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
תחת אבטחה כבדה

עם כיפה לראשו: הקנצלר הגרמני עמד על מנוף והדליק נר חנוכה

קנצלר גרמניה הנוכחי הוא הראשון שהדליק את החנוכייה המרכזית של ברלין. הוא כינה את ההדלקה "סימן של סולידריות עם יהודים" על רקע גל של אנטישמיות מאז פרצה מלחמת ישראל-חמאס. הוא אמר שזה "עצוב ומפחיד" שקהילות יהודיות בגרמניה שוב חיות בפחד

עם כיפה לראשו: הקנצלר הגרמני עמד על מנוף והדליק נר חנוכה
קנצלר גרמניה עם הרב טייכטל צילום: Bundeskanzler Olaf Scholz
רגע שייצרב בתולדות יהדות גרמניה: הקנצלר, עם כיפה לראשו, ורבה של ברלין הרב יהודה טייכטל, עולים יחד במנוף תחת אבטחה כבדה להדלקת החנוכייה למרגלות שער הניצחון.

קנצלר גרמניה אולף שולץ הדליק אתמול נר ראשון של חנוכה ואמר לקהל הגדול מול שער ברנדנבורג בברלין שההדלקה השנה משמעותית אפילו יותר מאי פעם. "זה חשוב במיוחד בזמן הזה", אמר שולץ לקהל לאחר שהדליק את הנר הראשון בחנוכייה בגובה 10 מטר (30 רגל), והוסיף כי "העובדה שהאירוע הזה מתרחש בליבה של בירתנו, הוא מסר ברור שלאזרחים יהודים בגרמניה יש זכות בסיסית לחיות חיים גלויים כיהודים".

הוא אמר שזה "עצוב ומפחיד" שקהילות יהודיות בגרמניה שוב חיות בפחד. הוא כינה את חנוכה "סמל של תקווה וביטחון וסמל להשתייכות הבלתי נפרדת של האמונה היהודית ושל אזרחים יהודים לארצנו".

בהדלקה נכחו כמה פוליטיקאים בכירים, בהם נשיא הבונדסטאג ברבל בס, ראש עיריית ברלין קאי וגנר ושגריר ישראל בגרמניה רון פרושאור, וכן קרובי משפחה של, איתי סבירסקי שנחטף מקיבוץ בארי ומוחזק כבר 63 יום בשבי החמאס. איתי מחזיק באזרחות גרמנית.

שולץ דיבר על ההתקפות של חמאס ב-7 באוקטובר ועל מספר התקריות האנטישמיות בגרמניה מאז, שעלו על פי הדיווחים ביותר מ-300%, לממוצע של 29 אירועים ביום. נוכחות המשטרה הגבוהה בבתי הכנסת ובמוסדות יהודיים נוספים ברחבי גרמניה.

"התקפת הטרור של חמאס על ישראל כוונה גם נגד האנושות עצמה", אמר שולץ. "אנחנו לא מקבלים את זה כשאזרחים יהודים צריכים לפחד לחיות את דתם, את תרבותם ואת חיי היומיום שלהם בגלוי, כשהם מממשים את זכותם הבסיסית להיות גלויים - זכות שיש לכל האנשים בחברה שלנו".

מנחה האירוע בברלין, הרב הראשי של ברלין, הרב יהודה טייכטל, שיבח את גרמניה ושולץ כמגדלור של דמוקרטיה. המסר של חנוכה הוא "אור על חושך, דמוקרטיה על עריצות", אמר הרב טייכטל.

הוא קרא ל"יותר אור, יותר שמחה, יותר מודעות יהודית. זו התשובה שלנו".

חב"ד גרמניה חנוכה אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד