י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
רוב הגופות לא נבדקו פתולוגית

חוסר בתשתית ראייתית להעמדת מחבלי החמאס לדין

ראש המכון לרפואה משפטית נפגש השבוע עם בכירים במשטרה, בצה"ל ובפרקליטות ובפגישה התברר כי רוב גופות הנרצחים בטבח לא נבדקו פתולוגית. הדבר עלול להקשות על המדינה לגבש תשתית ראייתית נגד המחבלים שעדיין לא גובש אופן העמדתם לדין ויתכן כי תידרש חקיקה 

חוסר בתשתית ראייתית להעמדת מחבלי החמאס לדין
קיבוץ ניר עוז אחרי מתקפת חמאס צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

ראש המכון הלאומי לרפואה משפטית, ד"ר חן קוגל, נפגש השבוע עם בכירים ביחידת להב 433, בפרקליטות, בצה"ל ובשב"כ כדין לדון בתשתית הראייתית נגד מחבלי חמאס שתעמוד לרשות המדינה כשיובאו לדין - כך פורסם ב'כאן 11'.

בפגישה התברר כי רוב גופות הנרצחים ממתקפת חמאס שהובאו למחנה שורה לא נבדקו פתולוגית, ולפיכך יש צורך להפיק דוחות על בסיס תמונותיהן של הגופות. סביר להניח שדוחות אלה יהיו מוגבלים וחלקיים בלבד, ועל כן יהיה צורך בשיתוף הפעולה של המכון לרפואה משפטית שהתבקש להפיק דוחות פתולוגיים של מקצת הגופות שהובאו אליו ועברו בדיקה פתולוגית. הפגישה עסקה גם בהפקת דוחות לגבי החטופים ששבו מרצועת עזה והממצאים הפיזיים שעלו בבדיקותיהם הרפואיות.

דם נרצחים בקיבוץ ניר עוז. צילום: חיים גולדברג, פלאש 90.

בתוך כך, מדינת ישראל טרם גיבשה תוכנית לגבי האופן שבו יועמדו המחבלים לדין, וההערכה היא כי תידרש חקיקה מיוחדת עבור המחבלים שביצעו את הטבח ב-7 באוקטובר.

ממשטרת ישראל נמסר כי "במסגרת חקירת אירועי ה-7 באוקטובר, שבמהלכם בוצעו זוועות ופשעים נגד האנושות, מתקיימות הערכות מצב עם כלל הגופים השותפים לחקירה המורכבת. זאת, על מנת לגבש תשתית ראייתית ולמצות את הדין עם מחבלי חמאס".

צילום: חיים גולדברג, פלאש 90.

 

חמאס מלחמת חרבות ברזל גופות נרצחים חן קוגל המכון לרפואה משפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד