כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"מבישה לחלוטין"

תורם מאיים לבטל תרומה של 100 מיליון דולר: דורש הדחת נשיאה אנטישמית

תורם אמריקאי מאיים לבטל תרומה של 100 מיליון דולר לאוניברסיטה, אם הנשיאה לא תודח. האזהרה הגיעה מאת רוס סטיבנס, שזועם על הנשיאה שסרבה לגנות רצח יהודים

תורם מאיים לבטל תרומה של 100 מיליון דולר: דורש הדחת נשיאה אנטישמית
אילוסטרציה צילום: פלאש 90

‏חבר הנאמנים של אוניברסיטת פנסילבניה קיים אתמול ישיבת חירום, לאחר שהנשיאה ליז מג'יל, האנטישמית סרבה לגנות רצח יהודים. בשימוע בבית הנבחרים מוקדם יותר השבוע היא נשאלה לגבי הסתה נגד יהודים, ולא הסכימה לגנות רצח יהודים.

תורם גדול של אוניברסיטת פנסילבניה אמר שהוא יבטל תרומה של 100 מיליון דולר אם בית הספר לא יחליף את הנשיאה ליז מגיל, שספגה ביקורת על חוסר טיפולה באנטישמיות בקמפוס.

רוס סטיבנס, מייסד ומנכ"ל 'סטון רידג' הולדינגס גרופ', חברת שירותים פיננסיים, הודיע ​​לאוניברסיטה אתמול שהוא יבטל מניות בשווי 100 מיליון דולר שבידי האוניברסיטה, כך לפי מכתב ששלחו עורכי דינו. סטיבנס, בוגר האוניברסיטה 1991, תרם מניות למימון מרכז סטיבנס לחדשנות בפיננסים של האוניברסיטה, התרומה בוצעה בשנת 2017.

במכתב נאמר, כי לחברה יש את שיקול הדעת לבטל את המניות אם האוניברסיטה תבצע התנהגות ש"פוגעת מהותית בעסק, במוניטין, באופי או במעמד של סטון רידג'", נכתב במכתב.

במהלך עדותה ביום שלישי בפני ועדת החינוך, נשאלה מגיל אם קריאה לרצח עם של תלמידים יהודים תפר את מדיניות האוניברסיטה. מגיל אמר ש"זה תלוי בהקשר".

ביום רביעי, כינה מושל פנסילבניה, ג'וש שפירו, את עדותה של ליז מגיל "מבישה לחלוטין", והפציר בהנהלת המוסד להתכנס בקרוב כדי לדון בתפקידה במוסד. שפירו הוא חבר מועצת המנהלים של האוניברסיטה.

 

ארצות הברית אנטישמיות מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד