י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
המחדל נחשף

חמאס תכנן להשתלט על בסיס צבאי מדרום לתל אביב

ישראל מצאה שלל חומר מודיעיני שהצבא משתמש בו כדי ללמוד את היקף תוכניות התקיפה של חמאס, ואת הטקטיקות והיכולות של המחבלים. ישראל גילתה כח חמאס תכנן להשתלט על בסיס צבאי מדרום לתל אביב  

חמאס תכנן להשתלט על בסיס צבאי מדרום לתל אביב
מחבלי חמאס מתרגלים חטיפה צילום: חסן ג'די, פלאש 90

מאז התקפות הטרור ב-7 באוקטובר, ישראל השיגה מאגר מידע מודיעיני שהצבא משתמש בו כדי ללמוד את היקף התוכניות של חמאס, כמו גם את טקטיקות הקרב ויכולותיו, מידע שלטענת גורמים ישראליים סייע בלחימה בעזה.

חיילים מצאו בעזה פריטים המפרטים את מיקומם של מתקנים ומנהרות של חמאס, כולל אופן פעולת הארגון מתחת לאדמה, כך על פי מסמכים ומידע נוסף שצה"ל נתן ל'ניו יורק טיימס'. כתבי העיתון ראו הוכחות במחשב נייד שצה"ל נתן לעיתונאים, כי חמאס תכנן להשתלט על מספר אזורים שלא היו ידועים עד כה ב-7 באוקטובר, כולל בסיס צבאי מדרום לתל אביב.

היו גם מפות מפורטות של לפחות קיבוץ אחד עם כל מבנה מסומן. במחשב שנמצא בטנדר של מפקד בחמאס היה גם שרטוט של הבסיס הצבאי מדרום לתל אביב, ובו נראים רבים מהמבנים.

"במלחמה הזו, אנחנו עדים למשהו שלא ראינו במלחמות קודמות: כוחות היבשה, כולל חיל השריון, נהנים ממידע מודיעיני מדויק בזמן אמת המועבר ישירות אליהם", אמר תא"ל הישאם איברהים, קצין שריון ראשי לעיתון. "מידע מיחידות המודיעין מועבר במהירות לכוחות הלוחמים".

בתדרוך שנערך ביום שני לעיתונאים זרים בבסיס צבאי מצפון לתל אביב, העיתונאים צפו בחלק מהחומרים שנאספו במהלך המלחמה ממחבלים מתים ומאזורים בתוך רצועת עזה, שכוללים מפות, משדרים, טלפונים, מצלמות וידאו, מכשירי קשר, מחברות ומחשבים. המידע מנותח על ידי יחידה ישראלית חדשה ומיוחדת האחראית לוודא שהממצאים מגיעים במהירות לחיילים הנלחמים בתוך עזה, כך אמרו גורמים רשמיים.

בחלק מהמסמכים התגלה מידע רב על טקטיקות של חמאס ויכולות צבאיות. המידע היה מפורט כולל גילאי המחבלים, יותר ממחציתם היו מעל גיל 25, מה שמעיד על כך שהיחידה הספציפית הזו הייתה מלאה במחבלים מנוסים.

לדברי קצין השריון הראשי, הוא הפיק לקחים ממלחמתה של רוסיה באוקראינה, במיוחד כיצד הטנקים הרוסיים באוקראינה הפכו לפעמים למטרות קלות בגלל איום המל"טים של חמאס, הוא אמר כי ישראל מיהרה לוודא שהטנקים מצוידים בגגות מעל הצריחים.

עוד דווח, כי ישראל ממשיכה לנסות למצוא היכן חמאס השיג חלק מהציוד שלו ואת הפרטים הרגישים על מקומות ישראלים חשובים. בין הפריטים שנמצאו בישראל לאחר התקיפות היו מכשירי קשר של מוטורולה שנמצאו ברכבי חמאס, וכך הם שוחחו עם מפקדים בעזה. מכשירי הקשר היו דומים לאלו שהיו פעם במוניות ישראליות.

 

חמאס תל אביב מלחמת חרבות ברזל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד