ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

חשד: שוטרים בעטו בעצור, ושפכו עליו מים רותחים

כתב אישום חמור הוגש נגד ארבעה שוטרים מהדרום, בחשד להתעללות באסיר • מפרטי האישום עולה תמונה מזעזעת של התעללות חמורה

שוטרים, צילום ארכיון: חטיבת דובר המשטרה
שוטרים, צילום ארכיון: חטיבת דובר המשטרה

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד רב פקד אורן סבאג, ציון חוין, יוסף בר ואבי עוזרי ששירתו כבלשים בתחנת המשטרה בבאר שבע, בחשד להתעללות באסיר.

אורן סבג וציון חיון מואשמים שעשו מעשי התעללות גופנית ונפשית בחסר ישע כשהם האחראים עליו וכן השתמשו באלימות ואיומים בפגיעה בגופו כדי לסחוט ממנו הודאה בעבירה או מידע בדבר עבירה. יוסף בר ואבי עוזרי מואשמים בתקיפה הגורמת חבלה של ממש בנסיבות מחמירות והפרת אמונים.

באוגוסט 2011 נעצר אדם בחשד להחזקת צרור תכשיטים גנוב, לאחר שנלקח לתחנה הוא הוכנס אל אחד החדרים ואז ללא כל סיבה, הטיחו אותו הנאשמים בעוצמה בקיר. מיד לאחר מכן החלו השוטרים יוסף בר ואבי עוזרי, להכות אותו באגרופים ולבעוט בו בכל חלקי גופו וגרמו לו לחבלה בעינו.

בהמשך הועבר העצור למשרדו של ציון חיון לתחקור והושב על כיסא, בעודו כבול בידיו. בשלב מסוים נטל חיון אלה עטופה בניירות עיתון מהודקים באמצעות נייר דבק והחל להלך סביב העצור, תוך שהוא מניף את האלה בתנועות מאיימות אל עבר צווארו.

בהמשך העביר חיון את העצור אל משרדו של אורן סבג, שם ניגש סבג לעבר הקומקום החשמלי שהיה מצוי במקום ולחץ על מתג ההפעלה. משהגיעו המים לכדי רתיחה, מזג אורן סבג את המים הרותחים לתוך כוס פלסטיק. כשהכוס המלאה בידו, ניגש סבג אל העצור שישב על כיסא כשהוא כבול בידיו, ובנוכחות חיון, שפך את המים הרותחים על מכנסיו של העצור. העצור, בתגובה, זעק מכאב. סבג חזר על המעשה 4 פעמים במהלך התחקור.

העצור, שלא יכול היה עוד לשאת את הכאב החל להשתולל ולצעוק ושפתיו החלו לרעוד. בשלב זה סבג וחיון הוציאו את העצור והורו לו להמתין על רצפת המדרגות, מחוץ למשרד. יוסף בר ואבי עוזרי לקחו אותו לבית חולים לקבלת טיפול. בדרכם לבית החולים, סיפר להם העצור כי שפכו עליו מים רותחים בתחנה והשניים אמרו לו כי הם אינם מאמינים לו.

כתוצאה מן המעשים נגרמו לעצור כוויות מדרגה 2 .

עם שובם לתחנה, הורה סבג לחוקר לגבות מן העצור הודעה משלימה ביחס לכוויות שנמצאו בגופו. עקב אימתו של העצור מהנאשמים, הוא מסר לחוקר כי כוויותיו נגרמו לו לפני הגעתו לתחנה.

לאחר המקרה איש מהנאשמים לא דיווח על אשר אירע, ולא רשם דו"חות פעולה על האירוע, כמתחייב.

החקירה נוהלה בידי צוות חשיפה במחלקה לחקירות שוטרים.
משטרה התעללות עצור אסיר מכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד