י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024
רוב המדינות תמכו

ארה"ב הטילה ווטו וההצעה להפסקת אש נפלה

בתום דיון חירום, 13 מדינות תמכו בהצעה המבקשת לקרוא להפסקת אש מיידית בעזה. ארצות הברית התנגדה - והטילה ווטו על מנת להפיל את ההצעה

ארה"ב הטילה ווטו וההצעה להפסקת אש נפלה
מועצת הביטחון של האום צילום: ויקיפדיה

בתום דיון חירום בנוגע למלחמת חרבות ברזל בעזה, שהתקיים אמש (שישי) במועצת הביטחון של האו"ם, 13 מדינות תמכו בהצעה המבקשת לקרוא להפסקת אש מיידית בעזה.

בריטניה נמנעה וארצות הברית התנגדה - והטילה ווטו עם מנת להפיל את ההצעה.

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן מסר לאחר ההצעה: "אני מודה לארצות הברית ולנשיא ביידן על העמידה האיתנה לצידנו גם היום. מעט מן האור דחה הרבה מן החושך".

ארדן הוסיף: "מזעזע שבשעה שחמאס יורה טילים על גוש דן ממרכזי אוכלוסיה בדרום עזה, האו"ם עסוק בדיון מנותק על החלטה מעוותת המופנית לצד הלא נכון ואפילו לא מגנה את חמאס. הפסקת אש תתכן, רק עם השבת כל החטופים והשמדת החמאס".

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש תקף במהלך הדיון את ישראל פעם נוספת ואמר בהתייחסו למצב ברצועה: "הגענו לנקודת שבירה. הסיכונים לקריסת מערכת התמיכה ההומניטרית בעזה יובילו להשלכות חסרות תקדים".

גוטרש הוסיף: "אנו מצפים שזה יגרום ללחץ עקירה מסיבית למצרים ואני חושש שההשלכות יהיו הרסניות עבור ביטחון כל האזור".

השגריר ארדן אמר בתגובה: "אם המועצה רוצה הפסקת אש, עליה לדרוש זאת מחמאס שהפר את שתי הפסקות האש האחרונות - בשבעה באוקטובר ושוב לפני מספר ימים".

ארדן תהה: "מדוע אינכם מפנים את הקריאה להפסקת האש כלפי יחיא סינוואר, מדוע אינכם פונים לאיסמעיל הנייה?".

"למה התעוררתם רק עכשיו ולא כשחמאס הפר את ההפוגה האחרונה וגרם לה לקרוס? כשמקשיבים לדיונים כאן במועצה מתקבל הרושם כאילו חמאס לא קיים בכלל והכל קשור למה שישראל עושה. חמאס הוא האחראי היחיד למצב בעזה", כך ארדן.

חמאס עזה ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל האו"ם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד