כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"מצפים מההנהגה להתעשת"

השטח הארמני בירושלים מצית אש אנטישמית בעולם

הסתה הפרו פלסטינית בעולם מגיעה לשיאים חדשים: בשל מחלוקת על קרקע במזרח ירושלים, אנשים בקהילה הארמנית בירושלים, מפיצים שמועות זדוניות כביכול מדינת ישראל רוצה לבצע בשטח טיהור אתני, וגורמת להתפרצות אנטישמית בכלי תקשורת עולמיים | סגן השר מקלב נזעק: "צר לנו שפיתוח ירושלים, מנוצל בימים קשים אלו להסתה פלסטינית, זו סכנה לירושלים"

השטח הארמני בירושלים מצית אש אנטישמית בעולם
צעדה ארמנית, אילוסטרציה צילום: הדס פרוש - פלאש 90

המלחמה בישראל חושפת אט אט את כל אויביה שעד עכשיו ישבו על הגדר, אך משהותרה הרצועה, נדמה כי אותן מדינות עוינות, מוציאות את הרעל והשנאה ליהודים ולישראל.

אחת מאותן מדינות, היא ארמניה, שנמצאת בשנים האחרונות בסכסוך עם האזרים - שזוכים לתמיכתה של ישראל ובין המדינות מתקיים קשר חם ואדוק. ולכן, הארמנים כך נדמה, עושים לכאורה ככל שביכולתם להוציא את דיבת ישראל רעה, ללא קשר למציאות.

הסיפור אותו אנו מביאים היום, הוא הזוי בכל קנה מידה ואין לו לכאורה קשר למלחמה. לפני מספר שנים הוחלט להחכיר שטח ל-99 שנים ברובע הארמני בירושלים, לטובת מיזם נדל"ני של הקמת מלון חדש ומפואר, באזור הרובע הארמני בירושלים.

מדובר, כך על פי דיון שהתקיים לאחרונה בבית המשפט בירושלים על הקרקע ועל החנייה, במקרקעין בתחומי העיר העתיקה בירושלים, בשטח כולל של כ-11.5 דונם, הכוללים מגרש חניה.

המקרקעין היו בחזקת הפטריארכיה הארמנית ונטען כי היה זה בנאמנות עבור כל בני העדה הארמנית, היו כמה מבני הקהילה הארמנית שכעסו, והגישו תביעה לבית המשפט על כך שהם צריכים לשלם סכומים של מאות שקלים בחודש עבור החנייה.

במקביל - על פי דיווחים בכלי תקשורת ערבים בעולם, מספר ארמנים טענו, כך לפחות דווח ב'אל ג'זירה', כי השטח שניתן לטובת הקמת מיזם נדל"ני, כביכול נגזל מהם על ידי קבוצת מתנחלים בעורמה וכי מדינת ישראל רוצה להפקיע את השטח מהם, כדי לבצע גירוש לארמנים מתחומי ירושלים ואפילו כינו זאת כעוד "טיהור אתני" של מדינת ישראל נגד מי שלא יהודי.

אם לא די בכך, היו כמה מבני הקהילה הארמנית ככל הנראה וכך מסתבר בלחץ פלסטיני, החלו ליזום פרובוקציות בתקשורת העולמית, כשהם מהדהדים טענות פרו פלסטיניות נגד מדינת ישראל וכהוכחה הם מביאים את המגרש המדובר, כביכול מדינת ישראל רוצה להפקיע זאת מהם ולנשל גויים מאדמת ישראל - למרות שכל בעל שכל ישר ולא אנטישמי, מבין מיד שאין קשר בין העסקה שבוצעה לבין המלחמה הנוכחית.

ייתכן כי ישנה מחלוקת כלכלית על המגרש, אך בוודאי שאין מקום להפוך את הסיפור לניסיון לטיהור אתני של מדינת ישראל נגד לאומים אחרים, וכל מי שעושה הקשר כזה, כמו שעשו במספר כלי תקשורת בעולם, גורם לאנטישמיות ללא טענות מבוססות.

הרקע ככל הנראה להתססה הארמנית, מגיע בשל יחסי הידידות הקרובה בין ישראל לאזרבייג'ן והתמיכה של ישראל באזרים - על שטח המחלוקת בקרנבאך, שחזר רק לאחרונה לשליטת האזרים. הכעס שיש בעולם הערבי נגד מה שישראל עושה בעזה, גם הוא נותן חותמת כשרות לתקוף בימים אלו את מדינת ישראל בחריפות וכולם יכולים לטעון טענות הבל שאינן קשורות למציאות.

ההוכחה לכך שארמניה, היא לאחרונה נגד מדינת ישראל ויהודי העולם, היא לא רק מהסיפור הנוכחי ועוד אלא גם על דיווחים מהחודש האחרון על שני פיגועים שהתרחשו בבית הכנסת היחיד בארמניה, כאשר הפורעים מודים בפה מלא, כי הם עושים זאת בגלל תמיכת ישראל באזרבייג'ן, וכדי לחפות על מעשיהם, הם אמרו שעשו זאת גם בשל סולידריות ותמיכה בפלסטינים (חמאס) ולבנונים (חיזבאללה) .

כך או כך, הלחץ הפלסטיני והרצון לנקום בישראל, הביא להסתה פרועה כנגד מדינת ישראל במספר כלי תקשורת בינלאומיים, כאשר הטענות ההזויות על גניבת קרקעות וטיהור אתני מושמעות ללא שום הכחשה או תגובה ישראלית, מה שמלמד כי במידה ולא תהיה תהודה לפרסומים הללו, שוב היהודים יואשמו בהאשמות חמורות שאין להם שום קשר אליהן.

בלשכת סגן השר לפיתוח במשרד ראש הממשלה אורי מקלב אומרים בתגובה: "צר לנו שמאבק נדל"ני ופיתוח ירושלים, מנוצל בימים קשים אלו למדינת ישראל ולעם היהודי כולו, הופך להצתת אש בירושלים וחלילה ריב ומדון בין העמים. לצערנו שוב ושוב אנו רואים שהפרו פלסטינים מנסים להדליק את האש בטענות אנטישמיות חסרות בסיס. זו סכנה לירושלים ובעל השלכות הרות אסון על מרקם היחסים בין דתות. אנחנו מצפים מההנהגה הארמנית להתעשת ולשמור על הקהילה היהודית המקומית אצלה בדיוק כפי שישראל מאפשרת חופש דת לכל הדתות בישראל".

ירושלים אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד