כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

משאל הכתבים: דרעי, ישי ומספר המנדטים

הכתבים לענייני חרדים בפרויקט מיוחד: מדוע כולם משוכנעים שדרעי יחזור לש"ס ומתי הם צופים שזה יקרה? • האם אלי ישי אכן יתמודד עד הסוף? • וכמה מנדטים שווים שניהם יחד? • קובי נחשוני, יאיר אטינגר, יהודה שלזינגר, איציק הלפרין, יקי אדמקר, חיים גריידינגר, יאיר שרקי, מנדי גרוזמן ואוריה אלקיים משיבים

משאל הכתבים: דרעי, ישי ומספר המנדטים

בעוד התקשורת החרדית מתקשה להחליט האם פרישתו של דרעי 'אמיתית', כמה אלי ישי רציני ומה פוטנציאל המנדטים של שניהם, פנינו לכתבים לענייני חרדים, עם שלוש שאלות זהות:

1. האם להערכתכם דרעי יחזור וינהיג את ש"ס, אם כן מתי?
2. האם אלי ישי ישרוד עד סוף המירוץ?
3. מה טווח המנדטים האפשרי לש"ס ולישי להערכתכם?


קובי נחשוני, YNET
1. יחזור ובגדול. עדיין מתלבט בין הזמן הקרוב לרגע האחרון.

2. זה יהיה קשה, אבל כן. ההקלטות הבאות עשויות לעזור.

3. בין שמונה לעשרה מנדטים.


יאיר אטינגר, הארץ
1. יחזור עד יום שלישי
[
2.ישי ישרוד

3. מהמר רק עם אראלה ממפעל הפיס.


יהודה שלזינגר, ישראל היום
1. כן. כשירגיש שהפסיקו לעשות לאבא (או עד הגשת הרשימות).

2. כן.

3. חודשיים לבחירות זה ים זמן. להמר? זו לא דרכי.


איציק הלפרין, ערוץ 1
1. כן. נבואות השיבה שלו קורמות עור וגידים (בשונה מאחרות)

2. חלש בנבואות.

3. במקרה האופטימלי יהיה "לאלוקינו" במפגש משותף. במקרה הפחות טוב, יריבו על זימון.

צלם:מנדי הכטמןצילום: צלם:מנדי הכטמן
צלם:מנדי הכטמן

יקי אדמקר, וואלה
1. דרעי מעולם לא חשב לעזוב את ש"ס, אדם כמוהו לא מחכה 13 שנים לחזור לש"ס כדי לעזוב את המפלגה אחרי שנתיים ובמיוחד לא כשיש מישהו בצד השני שרק ממתין לראות אותו נופל. כבר נמאס לחזור על כך כל הרבה פעמים: תרגיל, ספין, תרגיל, ספין.

2. ישי ישרוד.

3. לא יודע. שאל את מינה צמח.


חיים גריידינגר, סופהשבוע מעריב
1. לכאורה יחזור. משום שזה הדבר ההגיוני ביותר. ומאחר שאין הרבה זמן לחתוך את הדברים, מניח שזה יתרחש בעשרת הימים הקרובים.

2. ירוץ עד הסוף. אלא אם כן כלל הסקרים ינבאו לו פחות ממה שהיום באופן עקבי.

3. ש״ס יושבת באופן קבוע בין 5 ל7 מנדטים בסקרים השונים. מכיוון והקמפיין טרם התחיל, וכולנו יודעים שש״ס יודעת להפעיל מנגנון. אסתכן בהימור על 8 או 9 מנדטים לעת עתה. בהנחה שמסיימים את הקשקשת בשבוע הבא ומתחילים לעבוד.

לגבי אלי ישי, מוקדם עדיין להעריך את כוחו בצורה מושכלת. ניחוש לא מושכל על בסיס אינטואיציה בלבד הוא בין 4-5 מנדטים. חודש וחצי מהיום נהיה חכמים יותר לגבי 2 המפלגות.

צלם:צילומסך ערוץ 2 צילום: צלם:צילומסך ערוץ 2
צלם:צילומסך ערוץ 2

יאיר שרקי, ערוץ 2
1. כן.

2. כן.

3. את כל מה שהיה לי להמר עליו שרפתי בלאס וגאס.


מנדי גרוזמן, NRG ומקור ראשון
1. דרעי יחזור, אבל לא באותה מתכונת. שהרי אם יחזור כמספר 1 ברשימה וכיו"ר התנועה, יסתכן בשניים: א. יאמרו שההתפטרות מלכתחילה לא הייתה כנה; ב. אחרי ימים ספורים גלי האהדה יימוגו והפילוגים הפנים-ספרדיים (שפילוג דרעי-ישי הוא רק אחד מהם) יצופו מחדש, ושוב ימצא דרעי את עצמו לבד על המרבד. אשר לכן ובהתאם לזאת, אני מניח שאנו צפויים להפתעות. הנה תרחיש אפשרי: דמות רבנית תצטרף לרשימה כמינוי של כבוד, ודרעי ינהל בפועל. אחרי הבחירות, הרב ישוב לתלמודו ודרעי ישוב להיות דרעי, על מעלותיו וחסרונותיו.

2. הכול אבל הכול תלוי ברב מאזוז, האישיות הכי מרתקת בסאגה הזו. דבר אחד בטוח: הוא לא יותיר את המושכות לרב שלום כהן (אותו הוא רואה כמנותק ולא מחובר). אם ש"ס תציע לרב מאזוז עמדת כוח בתוכה, ייתכן ונראה את אלי ישי מפרסם מודעה בעיתון "דרושה: דעת תורה, שתשמש כגיבוי למפלגה חדשה". כנראה שש"ס לא תשכיל לתת לרב מאזוז את מקומו, ולכן נראה אותו צועד יחד עם אלי ישי יד ביד עד הבחירות.

3. שאלה מסוג זה הנה מסוג השאלות שאינן אהובות עליי. לא סוקר אני ולא בן סוקר, רק זאת נאמר: בשל המאורעות האחרונים, מפלגתו של אלי ישי רדומה. כמה ימים והם יקומו מרבצם ואז נראה לאן פניהם מועדות. איחוד דתי-חרדי-ימני, פלוס קריצה לכל המיעוטים החרדים שמבקשים למרוד בממסד, עשוי להתגלות כסטארטפ. יום שלישי הקרוב הרב מאזוז ינאם מול אלפים בהילולא השנתית של "כסא רחמים" ואז נראה אם הוא קרוץ מהחומר שמסוגל לחצות את אחוז החסימה.

ובאשר לש"ס, היא כמובן תעבור ותתמקם בין 5 ל-8. כי המנגינה הוותיקה והחשובה שלה לא במהרה תיפסק. אני חב"דניק וגם אותנו הספידו בחודש תמוז אחד לפני 20 שנה, והנה אנחנו פה. אז אני יודע מה אני א-ומר: ש"ס מספיק חזקה כדי לשרוד את המשבר הזה. ייתכן והיא תעבור שינוי ותופיע בצורה חדשה, אבל מפלגה חרדית-ספרדית-מסורתית תהיה חלק מנוף חיינו גם בשנים הבאות.


אוריה אלקיים, גל"צ
1. יחזור להנהיג את ש"ס לקראת הבחירות הקרובות

2. ימשיך לרוץ עד סוף הבחירות, אם תלוי הדבר בו בלבד

3. לא מהמר.
שלזינגכר גריידינגר נוביק אדמקר אטינגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 54 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד