כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"אין בית ללא נשק"

דקות אחר תחילת ההפוגה, עשרות מחבלים שעטו לעבר החיילים - וחוסלו

חמאס הפר את הפסקת האש הזמנית בעזה דקות לאחר תחילתה, כך חשף קצין בכיר בצה"ל לתקשורת הזרה. בשיחה מעיירה הרוסה מחוץ לג'באליה בצפון הרצועה, מפקד גדוד מילואים אומר "אין כאן בית אחד ללא נשק"

דקות אחר תחילת ההפוגה, עשרות מחבלים שעטו לעבר החיילים - וחוסלו
פעילות לוחמים בעזה צילום: דובר צה"ל

ב-1 בדצמבר הסתיימה הפסקת האש מול ארגון הטרור חמאס בעזה. הפסקת האש החזיקה מעמד שבוע אחד, במסגרתה שוחררו כמאה חטופים. 

בסוף השבוע חשף קצין בכיר כי חמאס הפר את הפסקת האש הרבה קודם לכן, למעשה 15 דקות בלבד לאחר שהתחילה, ב-24 בנובמבר.

"היינו כאן, מוכנים היטב", אמר סא"ל (מיל') ישראל (שם משפחתו לא פורסם) מגדוד אלון 8717 חטיבה 261, לעמנואל פביאן ב"טיימס אוף ישראל" בראיון מהעיירה הפלסטינית סלאטין, בפאתי ג'באליה, בצפון עזה.

"בשעה 7 בבוקר החלה הפסקת האש, ובשעה 7:15 בבוקר רצו לעברנו עשרות מחבלים מכל כיוון. חלק מהם פתחו באש וכוחותינו הרגו אותם. בין 7:15 בבוקר ל-8:30 בבוקר הרגנו 20 מחבלים. ואז הם הבינו שהם לא יכולים להתעסק איתנו, והפסקנו את התקיפות שלהם", אמר.

בהתייחס לאירוע ספציפי אחד, הוא אמר כי בסביבות השעה 7:15 בבוקר ב-24 בנובמבר ניסתה משפחה פלסטינית לחזור לביתה באזור. כשהמשפחה התקרבה לבניין שלהם, נורו יריות לעבר חיילים ישראלים מבית סמוך, הכוחות השיבו באש, אני לא יודע אם פגענו במחבל, הוא כנראה ברח", אמר ישראל. "למחרת בבוקר הגענו לבניין ומצאנו את הקלצ'ניקוב והמדים שלו. זה רק מראה את שיטת הפעולה שלהם. המחבל הגיע בחסות המשפחה. אין להם רחמים על המשפחות והילדים שלהם".

"הם לא באמת מנסים להתמודד איתנו, אלא לעקוץ פה ושם. שיטת הפעולה שלהם היא בריחה בלבוש אזרחי, משאירים מאחור את המדים, הרובים, טילי הנ"ט, חומרי הנפץ, והם פשוט רצים. אחרי שאנחנו עוזבים את האזור הם חוזרים ותוקפים את כוחות צה"ל שחוזרים לאזור", אמר.

"אנחנו עובדים קשה כאן, כל יום, בניקוי השטח. בכל מקום שיש מחבלים, אנחנו הורגים אותם. בכל מקום שיש תשתית, אנחנו מוציאים אותה. אנחנו הופכים כל אבן, מנקים כל בית", אמר.

"אין כאן בית אחד בלי נשק, אין בית בלי תשתית [מנהרה]. זה לא יאומן. בעשרות בתים מצאנו עשרות משגרי רקטות", אמר. "מצאנו קלצ'ניקוב מתחת למזרנים, בתוך ארונות בגדים. זה לא נזרק לשם פתאום, הם הוחבאו בבתים".

לדבריו, הצבת הנשק והתשתית של חמאס בתוך אתרים אזרחיים היא ניסיון "לנצל את הרגישות שהייתה לנו פעם".

"בתי ספר, בית קברות לידנו, במרפאה. אלו המקומות שבהם ריכזו את רוב פירי המנהרות שלהם. הם חשבו שלא נפגע שם, ושם מצאנו את התשתית המשמעותית של האויב", אמר.

לדבריו, הגדוד שלו פועל "למנוע מהאויב את יכולותיו" במהלך פעולותיו האיטיות אך היסודיות בצפון עזה. "לאויב אין למה לחזור. אין לו כאן תשתית לחזור אליה, אין לו נשק בבתים לחזור אליו ולהשתמש נגדנו", אמר.

חיילים עזה חמאס הפסקת אש מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד