כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
דמעות תנין

תוכנית המזון העולמית: היכולת לספק סיוע הומניטרי "בקריסה"

בכיר באו"ם אומר שההפוגה בלחימה שנגדעה לפני כשבוע וארכה שמונה ימים, הראתה לעולם שניתן לספק סיוע הומניטרי, אם התנאים מאפשרים זאת

תוכנית המזון העולמית: היכולת לספק סיוע הומניטרי "בקריסה"
סיוע הומניטרי לעזה צילום: Atia Mohammed/Flash90

תוכנית המזון העולמית (WFP) טוענת כי יכולתה לספק צרכים בסיסיים לאנשים בעזה עומדת על סף קריסה. "אין מספיק אוכל. אנשים גוועים ברעב", כתב סגן מנהל ה-WFP, קרל סקאו, ב-X, לשעבר טוויטר, לאחר ביקור בעזה ביום שישי. הוא אמר שהצוות שלו הגיע ליותר ממיליון אנשים, "אבל המצב בלתי נסבל. אנחנו צריכים להכניס את האספקה ​​שלנו", כתב סקאו, וקרא להפסקת אש הומניטרית מיידית.

רק חלק קטן מהמזון הדרוש מגיע לרצועת עזה, יש מחסור בדלק, ואף אחד לא בטוח, המשיך סקאו בהצהרת תוכנית המזון העולמית  והוסיף: "אנחנו לא יכולים לעשות את העבודה שלנו".

"עם התפרקות הסדר, כל פעולה הומניטרית משמעותית בלתי אפשרית", אמר פקיד האו"ם, "העזתים חיים בצפיפות במקלטים או ברחובות כשהחורף מתקרב, הם חולים ואין להם מספיק אוכל", הוסיף.

בסוף השבוע ארצות הברית הטילה וטו על החלטת מועצת הביטחון של האו"ם הקוראת להפסקת אש. בצעד נדיר, מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש הפעיל את ההצבעה על ידי שימוש בסעיף 99 של אמנת האו"ם, אמצעי שלא נעשה בו שימוש במשך עשרות שנים, באומרו, "תושבי עזה עומדים בפני תהום".

 

עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד