כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
כמעט 100 תקיפות אוויריות

הגברת הראשונה: "אוקראינה נמצאת ב'סכנת חיים' ללא סיוע צבאי מערבי"

אוקראינה דיווחה על כמעט 100 תקיפות אוויריות ביום. אשתו של הנשיא מזהירה כי המדינה עומדת בפני 'סכנת חיים'. אזורים רבים במזרח המדינה היו תחת התקפות, כולל חרקוב, לוהנסק ודונייצק

הגברת הראשונה: "אוקראינה נמצאת ב'סכנת חיים' ללא סיוע צבאי מערבי"
המלחמה באוקראינה. אילוסטרציה צילום: Pixabay

אוקראינה דיווחה כי רוסיה ביצעה כמעט 100 תקיפות אוויריות ברחבי המדינה בטווח של 24 שעות.

"האויב שיגר בסך הכל 28 טילים ו-27 תקיפות אוויריות, וירה 59 פעמים ממערכות רקטות לעבר עמדות צבא אוקראינה ואזורים מיושבים", כך לפי פוסט ברשתות החברתיות של המטכ"ל האוקראיני ביום שבת. אזורים רבים במזרח המדינה היו תחת התקפות, כולל חרקוב, לוהנסק ודונייצק.

התקיפות הגיעו יום לאחר שרשויות אוקראינה הודיעו כי יירטו טילי שיוט לראשונה מזה כמעט 80 יום, הערכות המודיעין המערביות הזהירו כי רוסיה צפויה להרחיב את ההפצצות שלה על תשתיות אזרחיות במהלך החורף.

"כוחות רוסים הפגיזו את אזור חרסון באוקראינה 62 פעמים, וירו יותר מ-300 פגזים ממרגמות, ארטילריה, גראד, טנקים, מל"טים וכלי טיס", כך לדברי אולכסנדר פרוקודין, ראש הממשל הצבאי של האזור.

לפחות אזרח אחד נהרג ואחר נפצע מרסיסים לאחר שכוחות רוסים הפילו חומר נפץ ממל"ט באזור חרסון ביום שבת בבוקר, כך מסרו הרשויות המקומיות.

הגברת הראשונה של אוקראינה הזהירה כי אוקראינה נמצאת ב"סכנת חיים" ללא סיוע צבאי מערבי. אולנה זלנסקה אמרה בראיון ל-BBC לאחר שהרפובליקנים בסנאט האמריקני חסמו את הסיוע הצבאי.

"אנחנו באמת צריכים את העזרה", אמרה זלנסקה. "במילים פשוטות, אנחנו לא יכולים להתעייף מהמצב הזה, כי אם נעשה זאת, אנחנו מתים".

"ואם העולם יתעייף, הם פשוט יתנו לנו למות", הוסיפה זלנסקה.

"כואב לנו מאוד לראות את הסימנים לכך שהנכונות הנלהבת לעזור עלולה להתפוגג", אמרה זלנסקה ל-BBC והוסיפה: "זה עניין של חיים עבורנו. לכן, כואב לראות את זה".

 

 

ולודימיר זלנסקי מלחמת אוקראינה רוסיה אוקראינה מתקפת טילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד