כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
אחרי שרצחו אלפי אוקראינים

רוסיה: התוכנית של ישראל להציף מנהרות חמאס "עלולה להוות פשע מלחמה"

אחרי שרצחה אלפי אוקראינים וביצעה פשעי מלחמה רבים, רוסיה מזהירה את ישראל כי התוכנית להציף את המנהרות של חמאס במי ים תסתכם ב"פשע מלחמה"

רוסיה: התוכנית של ישראל להציף מנהרות חמאס "עלולה להוות פשע מלחמה"
מנהרות חמאס צילום: Wissam Nassar/Flash90

דיפלומט רוסי הזהיר כי התוכנית של ישראל להציף מנהרות של חמאס על מנת להוציא משם את המחבלים עלולה להוות פשע מלחמה.

"פשעי מלחמה הם כדור שלג - בימים האחרונים הופצו דיווחים מזעזעים לפיהם ישראל מתכננת להציף מתקנים תת קרקעיים ברצועת עזה במי ים", אמר דיפלומט רוסי באו"ם, דמיטרי פוליאנסקי, במהלך ישיבת מועצת הביטחון של האו"ם. 

"על פי מקורות, צה"ל כבר בנה מערכת של משאבות וצינורות לשאיבת מי ים ובימים אלה דנים עם ארה"ב על היבטים מעשיים של הצפה כזו: האם יהיו מספיק מים או אם ה'טופוגרפיה' של המנהרות מתאימה לכך וכן הלאה. צעד כזה, אם ייעשה, יהווה פשע מלחמה בוטה", טען פוליאנסקי. הוא שכח לספר בישיבה כי רוסיה רצחה אלפי אוקראינים וביצעה פשעי מלחמה במספרים גדולים.

כזכור ה'וול סטריט ג'ורנל' דיווח בשבוע שעבר כי צה"ל הקים חמש משאבות מי ים גדולות צפונית למחנה הפליטים אל-שאטי, כאשר כל משאבה מסוגלת להעביר כמויות של מי ים בשעה מהים התיכון לתוך מנהרות חמאס.

סוכנות הידיעות הרוסית TASS המשמשת כשופר של פוטין דיווחה כי פוליאנסקי תקף את "התקשורת המוטה למערב" על כך שהתייחסה לתוכנית כ"פתרון טקטי מבריק" ולא חשבה על ההשלכות של שאיבת מי הים לאדמה.

"ברור שזו תוכנית פעולה לערער את היכולות החקלאיות השבריריות של הרצועה, כי מי הים יזהמו את מי התהום של עזה", אמר פוליאנסקי.

חמאס עזה מלחמת אוקראינה רוסיה מנהרות החמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד