י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
זה המקום בו מסתתר

סינוואר הצליח לעזוב את עזה באמצעות שיירה הומניטרית

בישראל יודעים שמנהיג חמאס עזב את העיר עזה לעבר מחנה הפליטים חאן יונס בחסות שיירה הומניטרית שעזבה את העיר. עם סינוואר נמצא גם מוחמד דף ראש הזרוע הצבאית של הארגון

סינוואר הצליח לעזוב את עזה באמצעות שיירה הומניטרית
עזתים מתפנים דרומה צילום: Atia Mohammed/Flash90

מנהיג ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, עזב את העיר עזה שבצפון הרצועה לעיר חאן יונס שנמצאת בדרום - כבר בתחילת המלחמה. לפי גורם ישראלי, סינוואר הצליח לעזוב את עזה באמצעות שיירה הומניטרית שעזבה את העיר. כך פורסם ב'כאן 11'.

יחיא סינוואר וראש הזרוע הצבאית של הארגון, מוחמד דף, ברחו במהלך המלחמה מהעיר עזה דרומה לאזור חאן יונס. בתוך כך, כוחות צה"ל ממשיכים בלחימה בצפון רצועת עזה בעיר עזה ובדרומה בשכונות שג'אעיה וג'באליה. לוחמי צה"ל חיסלו מחבלים, השמידו פירי מנהרות, חשפו מצבורי אמל"ח והחרימו כספי טרור.

עשרות מחבלי חמאס נכנעו גם בשבת בפני לוחמי צה"ל במתחם של אונר"א בג'באליה שבצפון רצועת עזה. בתיעוד שהופץ, אחד מהם הרים את ידיו ומסר את נשקו לכוחות צה"ל. המחבלים שלאחר מכן נלקחו לחקירה, נראים בתיעוד כשהם עומדים בשורה ארוכה, נכנעים כאשר ידיהם מורמות.

בתוך כך, דובר צה"ל דניאל הגרי אמר אמש בהצהרתו היומית כי "מהחקירות של המחבלים שנכנעו עולה המודיעין הבא - מצב הפעילים בשטח קשה והנהגת חמאס מתכחשת למציאות אף על פי שהיא מעודכנת בפרטים. בקרב הפעילים רווחת התחושה שלהנהגת חמאס לא אכפת מהציבור בעזה. המודיעין שעולה מהחקירות מייצר עוד מטרות ומסייע לנו בפעילות המבצעית".

בנוסף, הלחימה בחאן יונס שבדרום הרצועה נמשכת גם כן ודובר צה"ל בערבית קרא: "לתושבי שכונת אל-כתיבה, אל-מחטה ומרכז העיר ח'אן יונס, אנו קוראים לכם להתפנות באופן מיידי לעבר מקומות המקלט המוכרים במערב העיר ח'אן יונס".

 

עזה יחיא סינוואר מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד