א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

חברון: שב"כ עצר חוליית טרור המזוהה עם דאע"ש

שלושת חברי החוליה, תושבי חברון, תכננו שורה של פיגועים, בהם רצח חייל ושימוש במטעני נפץ

שלושת חברי החוליה שנעצרו. צילום: תקשורת שב"כ
שלושת חברי החוליה שנעצרו. צילום: תקשורת שב"כ

הותר לפרסום כי שירות הביטחון הכללי בשיתוף צה"ל, עצר במהלך חודש נובמבר 2014, חוליית טרור המזוהה אידיאולוגית-דתית עם דאע"ש ("המדינה האסלאמית", אחד מארגוני "הג'יהאד העולמי") שחבריה, תושבי חברון, תכננו לבצע פיגועים במתווים שונים. חלק מחברי החוליה אף מימשו פיגוע מטען לעבר כוח צה"ל, ללא נפגעים.

חברי החוליה, כולם תושבי חברון ופעילים המזוהים עם דאע"ש, הם: אחמד ודאח צלאח שחאדה, בן 22. מחמד פיאד עבד אלקאדר זרו, בן 21 וקצאי אבראהים דיב מסוודה, בן 23.

בחקירתו בשירות הביטחון הכללי, הודה אחמד שחאדה בכוונתו להקים עם השניים האחרים חוליה צבאית של דאע"ש, לצורך ביצוע פיגועים. כמו כן הודה כי הוא וקצאי מסוודה ייצרו מספר מטענים, שאת אחד מהם הוא השליך לעבר כוח צה"ל (ללא נפגעים), וכי יחד הם תכננו לרצוח חייל צה"ל ולהשתמש בנשקו (ואף במדים) לצורך ביצוע פיגוע ירי.

השניים יצאו למימוש הפיגוע, אך שבו על עקבותיהם מבלי לבצעו.

שני הנחקרים האחרים הודו אף הם במיוחס להם,וקצאי מסוודה אף הודה כי תכנן להרוג מתיישב במעיין "עין אברהם" בחברון, ולחטוף ממנו את נשקו.

בימים האחרונים הועברו תיקיהם של המעורבים לתביעה הצבאית. נגד אחד המעורבים, מחמד זרו, הוגש כתב אישום לבית המשפט הצבאי ביהודה, בין היתר, בגין עבירות של חברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת. נגד שני המעורבים הנוספים יוגשו כתבי אישום לבית המשפט הצבאי ביהודה בימים הקרובים.
דאעש חברון טרור רצח פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד