כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

"ישי, למה לא הכנסת את הרב מאזוז למועצת?"

הגאון רבי רפאל מאזוז, שאר בשרו ומתלמידיו הקרובים של ראש ישיבת 'כסא רחמים', בראיון מיוחד ל'בחדרי חרדים' • "ראש הישיבה אמר 'אם אדע שאלי ישי הוציא את הקלטת אני מושך את ידי ממנו'" • "אלי ישי פנה לאחד הבנים של הגר"ע יוסף זצ"ל, ואומר לו למה מדוע רפאל מאזוז הורס לי כל מה שאני בונה? מה עשיתי לו?"

הרב רפאל מאזוז. (באדיבות המצלם)
הרב רפאל מאזוז. (באדיבות המצלם)

הגאון הרב רפאל מאזוז, ראש כולל 'אוצרות חיים' בתל אביב ולשעבר ר"מ בישיבת כסא רחמים, מסביר את עמדתו של מורו ורבו הגאון רבי מאיר מאזוז - "למי שהצביע ש"ס שימשיך להצביע ש"ס", ומביע תמיכה באריה דרעי ובתנועת ש"ס.

בראיון ל'בחדרי חרדים' מגולל הרב רפאל מאזוז ומסביר את תמיכתו של הגר"מ באלי ישי.

• איך אתה מרגיש עם מה שקורה בציבור הספרדי המפולג?

"אין עין שלא נשארת יבשה לראות את החילול ה' שנגרם בהוצאת הקלטת בכל רחבי הארץ והעולם. זה בושה וחרפה זה שפיכות דמים, הייתי אצל מרן ראש הישיבה שליט"א להזמינו לבר מצווה של בני (הגר"מ מאזוז) ואמר לי חד משמעי שפכו את דמו של אריה, ואני אומר וחוזר ואומר את זה מי שבחר ש"ס ימשיך לבחור ש"ס, אני רוצה להביא קולות ממקומות אחרים שלא בוחרים ש"ס שהם יבחרו באלי ישי".

• מפלגות אחרות גם אמרו את הטענה הזו בבחירות קודמות?

"ראש הישיבה הכוונות שלו מאוד נכונות ורציניות, אם היה אפשר לעשות את זה בשיתוף פעולה ואני לא נכנס חס ושלום לעניינים של ראש הישיבה, לא ליבנו את העיניין איתו וראש הישיבה חחליט מה שהחליט".

• אז גם אלי ישי יצטרך להצביע ש"ס?

"אבל לצערי הרב לא - אלי ישי לא אומר את זה, זה הבעיה שהוא לא אומר את זה, הוא ממשיך להילחם בש"ס והוא בסקרים לא עובר את אחוז החסימה. הבית היהודי בינתיים 16 מנדטים וש"ס יורדת ל-8 מנדטים. אם היינו ביחד היינו 11 מנדטים".

"כואב לי מה שקורה, שמשתמשים כל מיני אנשים קטנים בשמו של ראש הישיבה, אני יודע שאני זכיתי להכניס את חכם שלום כהן לביתו של ראש הישיבה בחודש אלול, והיו הרבה אנשים שרצו לעצור את הכניסה הזאת וגם ר' אריה נכנס, עד כדי כך שאלי ישי פנה לאחד הבנים של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, ואני לא רוצה לנקוב בשמו של הבן, ואומר לו למה מדוע רפאל מאזוז הורס לי כל מה שאני בונה, מה עשיתי לו, ולא הבנתי את דבריו. עניתי לו שאני רוצה להרבות שלום".

"גם הפגישה בין הרב בעדני והרב מאזוז קודם מסיבת העיתונאים של אלי ישי זכיתי לעשות למרות הזעם שהיה עלי שצעקו עלי. אלי ישי לדעתי הוא לא הבעיה, יש אנשים מסביב שמפריעים, כל מיני אנשים מהצד עם אינטרסים אישיים שלא אכפת להם מכל מורשת מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל שרומם את עולם התורה הספרדי".

• איך אתה מסביר את זה שהרב מאזוז מורה להצביע למפלגתו של אלי ישי ואתה שנחשב כתלמיד מצביע אחרת?

"אני בטוח שאם אני אפנה לראש הישיבה ואסביר לו את הקשר שלי לש"ס והאהבה שלי למרן הגר"ע יוסף זצ"ל, ואני באמת אחד התלמידים שלו, אני יודע בדיוק מה היה אצל חיים אמסלם עם ראש הישיבה ואם אני אפנה הוא יבין אותי".

• מה הסיכוי שהרב מאזוז יחזור בו מהתמיכה באלי ישי?

"ראש הישיבה אמר משפט אחד מאוד חשוב לאחד מבניו 'אם אני אדע שאלי ישי הוציא את הקלטת אני מושך את ידי מאלי ישי', כי ראש הישיבה כואב לו כאב גדול הקלטת, וכואב לו גם אריה דרעי כבנאדם שהקים עולה של תורה".

• למעשה הרב מאזוז תומך באלי ישי בגלל שש"ס יותר נמצאת בשמאל?

"ממש לא נכון, זה רק הציבור אומר כך, מי שבוחר ש"ס לא בוחר בגלל ארץ ישראל הוא בוחר בגלל תורת ישראל, בגלל בני תורה ומשפחות ברוכות ילדים והמצוקה שיש בציבור. נכון שארץ ישראל מאוד חשובה אבל זה לא העיקר זה רק בציבור מה שמדברים".

"ראש הישיבה הוא לא כמו שמנסים להגדיר אותו בכל מיני מקומות. הוא רחמן ובעל לב טוב, הוא עצמאי ויודע מה קורה, אבל אני מה שכואב לי, אדון אלי ישי 13 שנה מה נתת מה עשית? מדוע לא הכנסת את הרב מאזוז למועצת חכמי התורה במשך כל אותה תקופה שהיית יושב ראש והיה לך יכולות למה רק כעת נזכרת?"

• אז בעצם אתה אומר שהרב מאזוז הוא בכלל לא הרב אלי ישי?

"הוא לא למד בכסא רחמים בכלל. אלי ישי הוא מצא רב גדול לפי העניין של המפלגה".
הציבור הספרדי מאזוז מפלגה אריה דרעי אלי ישי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 141 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד