כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

שואב אבק מרכזי או השואב הסטנדרטי שכולנו מכירים?

התקנה של שואב אבק מרכזי היא פעולה המתלווה אל שורה רחבה של יתרונות בהשוואה לשואבי האבק הסטנדרטיים שהכרנו עד היום. מדוע אתם שואלים? ובכן, שואב אבק מרכזי הוא שואב ייחודי שנועד לתת מענה למגוון רחב של שימושים שונים, תוך מתן דגש על יעילות, אפקטיביות ופונקציונליות. מהן הסיבות שבגינן כדאי לרכוש שואב אבק מרכזי ולא שואב אבק מסורתי? על כך במאמר הבא

שואב אבק מרכזי או השואב הסטנדרטי שכולנו מכירים?
שואב אבק צילום: Freepik

ניקיון יסודי

יחידת השאיבה של שואב אבק מרכזי עוצמתית פי כמה וכמה מכל שואב אבק רגיל, בעוד כי בחלק מהמקרים רמת העוצמה עולה כמעט פי חמישה. משכך, ניתן לומר באופן חד משמעי כי שואב אבק מרכזי יבטיח חלל נקי הרבה יותר, מה שיעניק לסובבים את האפשרות ליהנות מאוויר נקי וצלול הרבה יותר. למרות העובדה כי יחד עם חלוף השנים האחרונות השתדרגו השואבים המסורתיים עם פילטרים ורכיבים ייחודיים, ניכר כי כמות האבק שאנו שואפים בכל נשימה קטנה בצורה משמעותית בקרב בתים ומשרדים בהם נעשה שימוש בשואב אבק מרכזי, על פני חללים המסתייעים בשואב הידני המוכר לכולנו.

יכולת התניידות

בנקודת המבט הראשונית, נראה כי שואב האבק הוותיק מאפשר ניידות גבוהה בצורה משמעותית מזו של שואב אבק מרכזי, בעוד כי המציאות מציגה בפנינו תמונה אחרת לחלוטין. למעשה, שימוש בשואב אבק סטנדרטי דורש את גרירתו מחלל לחלל במרחב. מעבר לאמור, עולה הצורך בחיפוש אחר שקע חשמלי שיהיה קרוב מספיק לחלל אותו אתם מעוניינים לנקות, בעוד כי הזזה קבועה של הכבל לאורך מטלת השאיבה עשויה להפוך למתסכלת מהר מאוד. שואב אבק מרכזי לעומת זאת, מציע יכולת התניידות קלילה ללא כל מאמץ בכל חלל אותו תרצו לנקות.

יחס עלות מול תועלת

אחת מטענות הציבור הרחב היא שאופן השימוש בשואב אבק מרכזי יקר בצורה משמעותית בשאיבה באמצעות שואב אבק וותיק ומסורתי, אך אפשר לומר בצורה חד משמעית כי ההפך הוא הנכון. לאור העובדה כי אורח החיים של שואב אבק מרכזי גדול פי כמה וכמה מזה של שואבי האבק הידניים, מספיק לבצע חישוב מהיר ופשוט במטרה להגיע למסקנה כי מדובר על הרכישה המשתלמת ביותר לטווח הרחוק. כמו כן, התקנת מערכת שאיבה מרכזית בחלל הבית מעלה את שווי הנכס ומתלווה אל אווירה יוקרתית ומפוארת, דבר כשלעצמו יכול להפוך את הרכישה לרווחית יותר. כמו כן, כוח השאיבה העוצמתי המתלווה אל מערכת השאיבה המרכזית בבית מאפשר את הקטנת הבלאי של הפריטים השונים במרחב, בין אם מדובר על כורסאות, שטיחים ווילונות, מה שתורם אף יותר לחיסכון הכלכלי שלכם. בנוסף, חשוב לזכור כי שואב אבק מרכזי מבצע שימוש מופחת בחשמל ביחס לשואב אבק ידני, מה שמשפיע בצורה נרחבת על עניין העלויות.

צרכנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד