כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
דיון סוער

הקבינט הכלכלי חברתי הצביע נגד הכנסת הפועלים מיו"ש

הקבינט הכלכלי חברתי דן בהצעת מערכת הביטחון להגדיל את כניסת הפועלים הפלסטינים מיו"ש לישראל. בתום דיון סוער, הצביעו השרים פה אחד על המלצה שלא להכניס פועלים ערבים תושבי יו״ש

הקבינט הכלכלי חברתי הצביע נגד הכנסת הפועלים מיו"ש
פרופ' אבי שמחון צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הקבינט הכלכלי חברתי התכנס אחה"צ (ראשון) לדיון בהצעת מערכת הביטחון להגדיל את כניסת הפועלים הפלסטינים מיו"ש לישראל.

לאחר דיון ממושך בו הוצגו עמדות גורמי מקצוע לחברי הקבינט החברתי כלכלי, הצביעו השרים פה אחד על המלצה שלא להכניס פועלים ערבים תושבי יו״ש. השר דיכטר בחר שלא להצביע.

בנוסף, החליטו השרים לקרוא לראש הממשלה לקיים בהקדם דיון על השוואת הסמכויות והקריטריונים לכניסת פועלים ערבים ליישובים הישראליים ביו״ש.

יו״ר הקבינט החברתי כלכלי, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר: "אני מודה לחבריי בקבינט על הצבעתם כנגד ההכנסה של הפועלים הערבים תושבי יו״ש לעבודה בתחומי הקו הירוק. חלק משמעותי מההפנמה של קריסת הקונספציה היא שאסור להמשיך את מה שהיה. כסף והיתרי בניה לא קונים שקט. מי שירצח אותנו כשאין לו כסף ירצח אותנו כשיש לו כסף.

ביטחון אזרחי ישראל קודם לכל ואנו ממליצים לקבינט המדיני בטחוני שלא לאשר את הכנסת הפועלים. ניתן וצריך לקדם חלופות שיתנו מענה אחר למשק.

אני סבור שהמצב צריך להיות דומה גם בעבודה בתוך יו״ש והקבינט הכלכלי קיבל החלטה לקרוא לקיום דיון בהקדם בהשוואת הקריטריונים של כניסת פועלים ערבים מיו״ש גם ליישובים ביו״ש. אסור להפלות בין דם לדם וביטחון כל אזרחי ישראל חייב להיות מעל לכל שיקול אחר", כך סמוטריץ'.

פרופ' שמחון, יועצו של ראש הממשלה אמר בדיון הסוער: "מגזר הבנייה והתשתיות מושבת. זה נזק של עשרה מיליארד שקל בחודש. לפחות במגזר הזה חייבים להכניס פועלים".

השר ברקת תקף: "אתם חיים את ה-6/10. אתם לא מפנימים שהשתנו סדרי עולם. אנחנו לא מעוניינים להיות תלויים בפועלים הפלסטינים".

השר סער אמר: "נדמה שהמל"ל הביא הצעה שמטרתה לגרום לנו להחזיר את הפועלים הפלסטינים. זה הזוי". השר סמוטריץ' הבהיר: גם באיו"ש אנו לא מוכנים להחזיר את הפועלים הפלסטינים. הדם של המתיישבים ביוש פחות אדום?"

השר ברקת הוסיף: "יש גורמים בממשלה שמעכבים הבאת פועלים ממדינות אחרות ופוגעים בכלכלה. נגמרו הימים שישראל תהיה תלויה בידיים העובדות של הפועל הפלסטיני. אנחנו חייבים לייצר חלופות"

השר סער: ה"צגתם פה קריטריון של הכנסת פועלים פלסטינים נשואים מעל גיל 35, אבל שכחתם לציין כמה פיגועים עשו נשואים מעל גיל 35".

בתוך כך, השר שלמה קרעי הצביע בקבינט הכלכלי חברתי נגד ההצעה להגדיל את כניסת הפועלים מיו"ש לישראל. קרעי השתתף בחלק של הסקירה הראשונה, ולאחר מכן השאיר פתק עם הצבעה נגד.

יהודה ושומרון פלסטינים ניר ברקת שלמה קרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד