ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

בן דהן מציג: 48 רבני מושבים וקיבוצים

סגן השר בן דהן הצהיר במעמד הגר"ד לאו: "המהפכה בשירותי הדת מתרחשת יום-יום ברחבי הארץ, היא לא בשמיים"

בן דהן. צלם:פלאש90
בן דהן. צלם:פלאש90

היום (א) נערך במשרד לשירותי דת, לראשונה, טקס קבלת פנים וברכות ל-48 רבנים חדשים שמונו בהתיישבות. לאחר 11 שנים שבהם לא מונו רבנים, סגן השר הרב אלי בן דהן הביל מינוי של 69 רבנים בקיבוצים, במושבים ובמועצות האזוריות. זאת לאחר שחרור התנגדות משרד האוצר ומשרד המשפטים.

עם כניסתו של הרב אלי בן דהן לתפקידו כסגן השר לשירותי דת, הוא הוביל את המו"מ בנושא והמהלך טופל בעדיפות גבוהה. סגן השר הוציא חוזר מנכ"ל שבו מפורטים ומוסדרים חובותיהם וזכויותיהם של הרבנים ובכך הופשרו 69 תקנים לרבני ההתיישבות.

את התקנים לרבנים ביקשו הישובים שבמועצות האזוריות ובשלב הבא הוקמה ועדה מקצועית אשר בחנה את הבקשות בהתאם לנוהל בחינת בקשות ובחרה את הישובים אשר יקבלו את התקנים. הרב עצמו נבחר על ידי הישוב עצמו תוך שישה חודשים וכך נבחרו הרבנים. עד כה נבחרו כ-48 תקנים בתהליך זה.

סגן השר לשירותי דת בירך את הרבנים ואמר: "אתם הוכחה קיימת לכך שמהפכת שירותי הדת היא לא בשמיים. המהפכה מתרחשת מדי יום, מדי שעה. עולם הרבנות משנה פניו- אתם נבחרתם בכדי לקדש שם שמיים ולהיות שליחים של עם ישראל ב-69 מושבים, קיבוצים ומועצות אזורי ברחבי הארץ. השלמנו את המהלך הזה אחרי מאבק לא קל מול משרד המשפטים, אגף התקציבים, הממונה על השכר וגופים נוספים. אני מאחל לכם שתהוו את סיירת אהבת ישראל ותקרבו את עם ישראל למסורת ישראל. המהפכה רק מתחילה במהלך הזה. הישגים נוספים הם כאשר כל רב שיוצא לגמלאות, התקן שלו נשאר ולא מתבטל, לכן אלה למעשה 370 תקנים.

"כמו כן, זכיתי לתקן עוול היסטורי- באתי למשרד ומצאתי שיש 13 רבנים של גוש קטיף שגורשו בביזיון ועד היום אין להם משכורת מסודרת ותקנים מסודרים ואני שמח לבשר לכם שהשגנו לרבנים 13 תקנים. פתרון לכל מתיישב הייתה סיסמא ריקה ואנחנו מתקנים את העוול. זכינו למנות גם רבני ערים והשלמנו את התבחינים למינוי מאות רבני קהילות. גם בכנסת הבאה אני מקווה שבעז"ה נמשיך את המהפכה בשירותי הדת".

מנכ"ל המשרד אלחנן גלט הוסיף: "אנו שמחים על מינוי הרבנים בהתיישבות. המינויים חשובים כדי להוסיף עוד תורה ביישובים שלא מונו בהם רבנים עשרות שנים. בטוחני כי בשנים הבאות נוכל לראות את הפירות הרבים מהמהלך החשוב".


בן דהן רבנים מינוי יישובים דתות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד