י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מכפר עזה, לבית הלבן

התפילין נותרו ללא כל פגע: החנוכייה הועברה לנשיא ארה"ב

לרגל הדלקת הנרות בבית הלבן, נשיא המדינה העביר לנשיא ארצות הברית את חנוכייתה של משפחת חרמש מקיבוץ כפר עזה. החנוכייה שרדה את המתקפה ב-7 באוקטובר

התפילין נותרו ללא כל פגע: החנוכייה הועברה לנשיא ארה"ב
שי חרמש והתפילין ששרדו צילום: באדיבות המצלם

לרגל הדלקת הנרות המסורתית של נשיא ארצות הברית בבית הלבן בחג החנוכה, נשיא המדינה יצחק הרצוג העביר לידידו נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן את חנוכייתה של משפחת חרמש מקיבוץ כפר עזה, חנוכייה ששרדה את המתקפה של ארגון הטרור חמאס ב-7 באוקטובר.

החנוכייה הזו היא סמל הניצחון. ניצחון המכבים על היוונים, ניצחון האור על החושך, וניצחון הגבורה על הרשע המוחלט.

שי חרמש הוא תושב קיבוץ כפר עזה, הנמצאת במועצה האזורית שער הנגב ובעברו אף כיהן כראש המועצה וכחבר כנסת. באותה שבת, הקיבוץ עמד תחת מתקפת טרור נפשעת, אכזרית ומפלצתית של מרצחי חמאס. שי היה נעול כ-20 שעות בממ"ד שבביתו יחד עם חלק מבני משפחתו, עד שהקיבוץ כולו חולץ על ידי חיילי צה"ל.

בדיעבד, נאלץ שי לגלות כי ביתו הפך לחמ"ל פיקוד עבור מחבלי החמאס שתקפו את הקיבוץ, וכי הוא נחרב ונהרס כליל. בנו של שי, עומר חרמש, תושב כפר עזה אף הוא, נרצח באותה שבת על ידי המחבלים המרצחים.

מספר ימים אחרי מתקפת הטרור, שי חרמש החליט לחזור לביתו במטרה לחפש חפצים אשר שרדו את הטבח ומתקפת הטרור, ומצא כי התפילין והחנוכייה שלו נותרו ללא כל פגע, החנוכייה נשלחה לנשיא ארה"ב.

חנוכה חנוכיה חמאס עזה ארצות הברית יצחק הרצוג ג'ו ביידן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד