י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בלחץ אמריקני

הקבינט ידון במנגנון להעברת כספי המיסים לרש"פ

הקבינט המדיני ביטחוני צפוי לדון בהצעה להקמת מנגנון במסגרתו יועברו כספי המיסים שישראל גובה עבור הפלסטינים לידי הרש"פ. שר האוצר סמוטריץ' הגיב: "זו מדיניות רופסת שמנוגדת לעמדתם של הרוב המוחלט של חברי הממשלה"

הקבינט ידון במנגנון להעברת כספי המיסים לרש"פ
ישיבת הקבינט בת"א צילום: חיים צח, לע"מ

הקבינט המדיני ביטחוני ידון היום (ראשון) בהצעה של המטה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה, להקמת מנגנון שידאג להעביר את כספי המיסים שישראל גובה עבור הפלסטינים לידי הרש"פ, כך לפי דיווח 'וואלה'.

לפני מספר שבועות דווח לראשונה במערכת הביטחון על מנגנון שיאפשר העברת כספי מיסים פלסטינים גם לתוך עזה. על פי הדיווח שב"כ וצהל טוענים בפני הדרג המדיני כי ניתן להבטיח שלפחות מחצית מהכסף המיועד לעזה לא יגיע לידיים של אנשי חמאס. מדובר בכספי המיסים שאושרו לרשות הפלסטינית, ללא הכספים לעזה. הרשות הפלסטינית, כזכור, סירבה לקבל את הכספים שישראל אישרה להעביר אליה בשל קיזוז הכספים לעזה.

לפי בכיר ישראלי, מסמך מסווג של המטה לביטחון לאומי פירט את ההצעה שתידון הלילה בקבינט. עוד על פי הבכיר, בחוות הדעת נכתב כי ישראל תעביר לרשות את מלוא הסכום החודשי שהיא גובה עבור הפלסטינים והרשות הפלסטינית תתחייב כי הכסף לא יעבור לחמאס.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התנגד להעברת הכספים: "הרש"פ היא אויב שלא מסוגל לגנות את הטבח של השבת השחורה, מתקצב משפחות מחבלים ומבקש להעביר כספים לטרוריסטים בעזה. העברת כספים אלו בניגוד להחלטתי, זו מדיניות רופסת שמנוגדת לעמדתם של הרוב המוחלט של חברי הממשלה. לא במשמרת שלי".

בצלאל סמוטריץ' חמאס עזה הרשות הפלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד