כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
פרטים חדשים

הסיכול בקפריסין: היעד הוזהר מראש וברח

לאחר שדווח כי משטרת קפריסין עצרה שני איראנים שהיו קשורים למשמרות המהפכה בחודש שעבר כעת מתברר כי היעד היה איש עסקים ישראלי שגר באי שהספיק לברוח

הסיכול בקפריסין: היעד הוזהר מראש וברח
משטרת קפריסין צילום: משטרת קפריסין

יעד החיסול של המחבלים שנתפסו היום (ראשון) בקפריסין היה איש עסקים ישראלי שמתגורר באי, כך מדווח העיתונאי ניר דבורי. לפי הדיווח אותו איש עסקים הוזהר, נמלט מהאי וכך ניצל. גורמים איראניים, שהגיעו מקפריסין הטורקית, ניסו להתנקש בו ונתפסו. מאחורי התשתית עומד גורם איראני מוכר.

בנוסף, ישראל רומזת באמירה חריגה ביותר כי טורקיה מעלימה עין מפעילות אירנית בצפון קפריסין. "הנוכחות האיראנית בצפון קפריסין, והשימוש באזור זה בעבר ובהווה הן למטרות טרור והן כזירת פעילות ומעבר לפגיעה ביעדים ישראליים ויהודים, מהווה סוגיה מטרידה".

מוקדם יותר היום דווח כי שני איראנים נעצרו בקפריסין בחשד שתכננו התקפות על אזרחים ישראלים המתגוררים בקפריסין. על פי החשד, שני האנשים נתפסו בשלבים מוקדמים של איסוף מודיעין על מטרות ישראליות פוטנציאליות. שני האיראנים היו במגע עם אדם הקשור למשמרות המהפכה האיראניים. גורם בכיר בקפריסין סירב להגיב על כך, מאחר ואלו "נושאים הנוגעים לביטחון לאומי".

על פי הדיווח, קפריסין עצרה את שני האיראנים בחודש שעבר, האנשים הללו היו קשורים למשמרות המהפכה האיראניים, שני האיראנים נמצאים במעצר, ויש נגדם צו גירוש מהמדינה.

בישראל אישרו את הפרטים. ממשרד ראש הממשלה בשם המוסד נמסר: "גופי הביטחון והאכיפה הקפריסאים סיכלו, בשותפות עם המוסד למודיעין ותפקידים מיוחדים, תשתית טרור איראנית שתכננה לבצע פיגועים נגד יעדים ישראלים ויהודים בקפריסין. בזכות הפעילות הסיכולית ומעצר החוליה על ידי שירותי הביטחון בקפריסין, התקבל מידע רב שהביא לחשיפת המפגעים, שיטות הפעולה, יעדי הפיגוע והתכנון האיראני לגרום להרג חפים מפשע בקפריסין ובזירות נוספות".

קפריסין איראן טרור פיגוע סוכל פיגוע ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד