כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הסלמה בצפון

תקיפות צה"ל בלבנון: "מזכיר את מלחמת לבנון השניה"

חיזבאללה שיגר מזל"טים וטילים לעבר עמדות ישראליות | בתגובה מצה"ל תקף יעדי טרור במרחב דרום לבנון | חבר הפרלמנט מטעם חזבאללה: "ההפצצות האוויריות של ישראל מהוות "הסלמה חדשה"

תקיפות צה"ל בלבנון: "מזכיר את מלחמת לבנון השניה"
התקיפות בלבנון צילום: דובר צה"ל

הסלמה נרשמה הערב בגבול לבנון לאחר שארגון הטרור חיזבאללה שיגר מל"טים וטילים לעבר עמדות ישראליות בסמוך לגבול, ולאחר מכן הצבא תקף בתגובה בשורת תקיפות אוויריות שהרעידו כמה ערים וכפרים בדרום לבנון. 

עיתון 'א-שרק אל-אווסט', היוצא לאור בלונדון בשפה הערבית, פרסם כי התקיפות הישראליות בדרום לבנון היום הזכירו את הקרבות של מלחמת לבנון השנייה - והיו המשמעותיות ביותר מתחילת המלחמה.

בנוסף, חבר הפרלמנט מטעם חזבאללה, חסן פדלאללה, אומר הערב כי "ההפצצות האוויריות של ישראל בדרום לבנון מהוות "הסלמה חדשה", וכי חזבאללה הגיב להן באמצעות סוגים חדשים של מתקפות, הן מבחינת סוג האמל"ח, והן מבחינת המטרות שהותקפו על ידו".

מוקדם יותר היום הרמטכ״ל סייר בגבול הצפון עם מפקד האוגדה, תת-אלוף, שי קלפר וקיים הערכת מצב עם מפקדי החטיבות והגדודים בגזרה. הרמטכ"ל אמר: "על החזרה לכל היישובים, גם בדרום וגם בצפון - אחד, צריך לחזור למצב אחר, ולחזור גם לביטחון וגם לתחושת ביטחון. יש דרך צבאית לעשות את זה, ההתחלה שלה זה גם מה שאתם עושים כאן, לפגוע להרתיע, להרוג פעילי חיזבאללה, להראות את העליונות שלנו, והיא יכולה לבוא גם בתצורה של מתקפה והתקפה ומלחמה, ויכול להיות שעל פני הזמן זה יקבל גם תקופות ופתרונות אחרים, כי אנחנו במיקוד בין הזירות על דברים אחרים".

"מדינת ישראל אף פעם לא לקחה ואמרה מלחמה זה הפתרון הראשון שננסה, אבל אנחנו מבינים שבמצב כאן זה צריך להיגמר בשינוי מצב מאוד מאוד ברור. וכן, קרה דבר מאוד קשה שאומר לנו יש מקרים שנכון להשתמש בכלי הזה, במלוא העוצמה שלו. אנחנו בעזה משתמשים בו, אני לא רוצה להגיד במלוא העוצמה, אבל בעוצמות רבות מאוד וגם עם הישגים יפים״.

לבנון חיזבאללה הרמטכ"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד