כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
מקרה שלישי תוך 3 ימים

טיסת אימה ברוסיה: נוסעים צרחו והתפללו כשהמטוס צנח

מטוס ברוסיה סבל מבעיה וצנח בפתאומיות. הנוסעים החלו לצרוח והתפללו. זוהי טיסת האימה השלישית של המדינה בשלושה ימים. לפי הדיווח ברוסיה המטוס חזר בשלום לאותו נמל תעופה ממנו המריא, שם המתינו צוותי כיבוי ואמבולנסים

טיסת אימה ברוסיה: נוסעים צרחו והתפללו כשהמטוס צנח
אילוסטרציה צילום: pexels

נוסעים ברוסיה צרחו והתפללו באימה כאשר המטוס בו נסעו ירד לפתע מגובה רב ומסיכות חמצן נפלו החוצה, זאת הטיסה השלישית ברציפות ברוסיה בתוך כמה ימים שצונחת ועוררה אימה. סרטון שהופץ ברשתות החברתיות הראה את 111 האנשים שהיו על הסיפון מתפללים וצועקים באימה כשהצוות של מטוס האיירבוס A319 איבד גובה אחרי שהוא מתמודד עם מצב חירום לאחר ההמראה, מה שאילץ אותו לבצע נחיתת חירום.

המטוס הרוסי המתוחזק על ידי המדינה טס לכיוון סנט פטרסבורג. אחד הנוסעים תיאר את הרגע המפחיד בו נפלו המסכות על ראשיהם כ-20 דקות לאחר הטיסה. "התחלנו לרדת", אמר. "המסכות של כולם נפלו עלינו".

אחר סיפר שכולם היו בלחץ ואמר כי ילדים צרחו ונשים התפללו. אחר שיבח את הצוות ואמר: "זה היה מאוד מפחיד. אבל הדיילות היו חסרות פחד, וחילקו מים לנוסעים. הם חייכו".

לפי הדיווח ברוסיה המטוס חזר בשלום לאותו נמל תעופה ממנו המריא, שם המתינו צוותי כיבוי ואמבולנסים.

רוסיה נמצאת בעיצומה של בעיה חסרת תקדים בתקריות תעופה, לאחר שהסנקציות המערביות פוגעות בשירות ותחזוקת המטוסים, עם בעיות בהשגת חלקי חילוף.

רק יום קודם לכן ביום חמישי האחרון, "מיקרו פיצוצים" הובילו לשריפות שני מנועים של מטוס בואינג 737 S7 שנסע למוסקבה מנובוסיבירסק, העיר השלישית בגודלה ברוסיה.

נוסעים על סיפון המטוס אמרו שהשריפות החלו כשהמטוס היה בהמראה. הטייסים הזעיקו מיד צוותי חירום והנחיתו את המטוס בשלום בנמל התעופה של נובוסיבירסק ללא נפגעים בקרב הנוסעים או הצוות. 

הקפטן אמר לנוסעים בנחיתה ששני המנועים 'לא תקינים' ויש צורך לגרור את המטוס מהמסלול לאחר שהבלמים התחממו יתר על המידה. 

יום קודם לכן ביום רביעי האחרון, מטוס מטען Tu-204 היה מעורב ב'פיצוץ מנוע' שנשמע מהקרקע לאחר ההמראה בסיביר. המטוס בער ונאלץ לבצע נחיתת חירום. חקירה מתנהלת על ידי משרד התובע התחבורה במזרח סיביר.

ה'דיילי מייל' מדווח כי מאז 2022, חברות תעופה ברוסיה מבקשות מהצוותים לא למלא בטפסי הטיסות פגמים בציוד ביומני הטיסה.

בשמונת החודשים הראשונים של השנה, אירעו ברוסיה 120 תאונות אוויריות בהן היו מעורבים מטוסים אזרחיים המופעלים על ידי חברות תעופה רוסיות.

רוסיה נחיתת חירום מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד