כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"העתקת השטחים"

שטח צבאי סגור: הפתרון לשטחי גידול הירקות הנמצאים בעוטף עזה

במטרה לשמור על רציפות תפקודית וביטחון המזון: משרד החקלאות מקצה כ-7 מיליון ₪ להעתקת שטחי תפוח אדמה וגזר מאזור העוטף לאזורים אחרים בארץ

שטח צבאי סגור: הפתרון לשטחי גידול הירקות הנמצאים בעוטף עזה
שדה שיבולים צילום: freepik

החקלאות הישראלית נמצאת במשבר מהגדולים שידענו מאז קום המדינה. לנוכח המצב הביטחוני כאמור הכולל הכרזת אזור קו הגבול עם רצועת עזה, אזור קו הגבול עם לבנון ואזורים נוספים כשטח צבאי סגור שהכניסה אליהם אסורה, נותרו באזור קו הגבול עם רצועת עזה שטחים רבים שיועדו לזריעת גזר ושתילת פקעיות תפוחי אדמה של עונת הסתיו, ואין אפשרות למגדלים לזרוע אותם. 

בכדי להבטיח את ביטחון המזון ולשמור על רצף האספקה של תפוחי אדמה וגזר לתושבי ישראל ובמטרה לאפשר שימוש בזרעי הגזר ותפוחי האדמה, יש לזרוע אותם תוך מספר שבועות. לכן, הכריז משרד החקלאות כי יתמוך במגדלים שלהם שטחים העשויים להתאים לגידול גזר ותפוח אדמה לצורך הכנה, התאמה והסבת שטחים אלו.

על פי ניתוח של המשרד, עלות הסבת השטח לגידול תפוח אדמה וגזר עומד בממוצע על סך של כ-950 ש"ח לדונם. התמיכה בהתאם לנוהל זה תהיה בסכום אחיד של עד 950 ש"ח לכל דונם שיזרע בעקבות התקשרות שתעשה בין מגדלי תפוחי אדמה וגזר מהאזורים הסגורים בסמוך לרצועת עזה, למגדלי גידולי שדה באזורים אחרים. לצורך כך מעודד המשרד יצירת התקשרות בין מגדלי תפוח אדמה וגזר ששטחם נמצא בשטחים סגורים לבין מגדלי גידולי שדה ששטחם עשוי להתאים, לאחר התאמה והסבה לזריעת גזר ותפוח אדמה והמעוניינים בכך.

 

תוצרת חקלאית מלחמת חרבות ברזל יישובי עוטף עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד