כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
עלויות המלחמה

הגרעון בתקציב המדינה זינק ועומד על עשרות מיליארדי שקלים

בחודש נובמבר טיפס גירעון המדינה ב-0.8% והגיע בסוף החודש ל-3.4% וזאת על רקע עלויות המלחמה. אגף החשב הכללי: "צריך לחשוב מחדש על כל סדרי העדיפויות" 

הגרעון בתקציב המדינה זינק ועומד על עשרות מיליארדי שקלים
קיבוץ בארי לאחר הטבח צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הגרעון בתקציב המדינה טיפס בנובמבר בכ-0.8% והגיע בסוף החודש ל-3.4%, שהם כ-62.5 מיליארד שקלים, ביחס לכ-2.6% בסוף אוקטובר. כפי שדווח הגידול בגרעון נבע מעלייה גדולה בהוצאות המדינה עקב הוצאות המלחמה, ובמקביל מירידה בהכנסות המדינה ממיסים בגלל ירידה בפעילות המשק ודחיית תשלומים, שניהם בשל הלחימה.

גורמים באגף החשב הכללי הבהירו כי עיכוב באישור תקציב מעודכן לשנת 2024 יביא לקיצוץ עמוק בתקציב. "צריך לפעול באחריות, הכול צריך להיות על השולחן, צריך לחשוב מחדש על כל סדרי העדיפויות בהינתן צרכי הכלכלה, המלחמה, החשש מהתרחבות לזירות נוספות והצורך בשיקום העורף" אמרו באגף.

בתוך כך, שר הכלכלה ניר ברקת הודיע כי הוא צפוי לתמוך באישור תקציב המדינה. "שמח לבשר שהגענו להסכמות עם משרד האוצר על תוספת של 240 מיליון שקלים לטובת סיוע לעסקים בפריפריה וצמיחה במלחמה", אמר ברקת בפתח ישיבת הממשלה. "מודה לראש הממשלה, לשר האוצר, לאנשי אגף התקציבים וליו״ר ועדת הכלכלה דוד ביטן. לצד הניצחון בשדה הקרב הצבתי יעד של ניצחון בשדה הכלכלי".

ברקת הצהיר לאחרונה כי לא יתמוך בתקציב המדינה אם לא יינתן במסגרתו מענה לעסקים שנפגעו בעקבות המלחמה בעזה, ואף נמנע מלהגיע להצבעה על אישור חוק הגירעון בקריאה ראשונה בשבוע שעבר. בסביבתו של השר נאמר אחרי ההיעדרות כי טרם החליט כיצד יצביע בכנסת בהצבעות הסופיות. ברקת שוחח עם נתניהו לפני כשבועיים, והבהיר לו שלא יצביע בעד התקציב "כפי שהוא".

 

גירעון מלחמת חרבות ברזל תקציב המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד