כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

אנג'ל מגבירה את כמות הייצור וההפצה

מאורעות הסערה בשנה שעברה הביאו את תושבי צפת וירושלים לרוקן מדפים מרשתות המזון ומחנויות החשמל • החשש: סופת שלגים שתכלא אלפים בבית, ללא חשמל ואמצעי חימום • המוצר המבוקש: תנור על בסיס נפט או גז, שאינו זקוק לחשמל • היום הפוגה קלה, ומחר תשוב הסעה למחוזותינו • בפנים: לוח מזג האוויר המלא להמשך השבוע • הצטיידו

חורף בבני ברק, צילום: דוד זר
חורף בבני ברק, צילום: דוד זר

הפוגה, ושוב חוזרים: היום (ב') תחול הפוגה בגשמים ובמזג הרוח הקשה, לקראת הסופה שתבוא לאזור החל ממחר. בשעות הבוקר, כך מדווח, יירד גשם מקומי, בעיקר בצפון, אך בהמשך היום צפויה אפילו התחממות קלה.

בשל תנאי מזג האוויר הודיע חברת התעופה ישראייר על העברת כל הטיסות שתוכננו ליום שלישי ורביעי לאילת, מנמל התעופה שדה דב לנתב"ג.

מאפיית אנג'ל הודיעה כי היא מכפילה את הייצור ומגבירה את ההפצה, בכדי שהתושבים באזורי הסערה יוכלו להצטייד כראוי לימי החורף הבאים. מרשות המים נמסר כי מפלס הכינרת עלה ב-1 ס״מ מאתמול עקב הגשמים הרבים.

הנה מה שצפוי לנו בהמשך השבוע הקרוב (באדיבות קבוצת העיתונאים רוטרניק):

הלילה (ב') יהיה מעונן חלקית וירד גשם מקומי לפרקים בצפון הארץ ולאורך מישור החוף. מחר ימשיך להיות מעונן חלקית, בצפון הארץ עוד ייתכן גשם מקומי קל בשעות הבוקר. תורגש עליה קלה בטמפ׳ אך הן עדיין תהינה נמוכות מהרגיל. לאורך מישור החוף ינשבו רוחות ערות. צפת 9 מעלות; חיפה 15; שומרון 13; ירושלים 11; גוש עציון 10; תל אביב והמרכז 16; שפלה 17; באר שבע 17; אילת 20.

ביום שלישי בצפון הארץ ולאורך מישור החוף ירד גשם לסרוגין. ינשבו רוחות ערות, בדרום יהיה אביך ויתכנו סופות חול. בשעות הצהרים הגשמים יתפשטו ויתחזקו ויגיעו למרכז, הם ילוו בסופות רעמים יחידות ורוחות חזקות. החל משעות אחר הצהרים יחזור השלג לחרמון ויתפשט במהלך הערב-הלילה לפסגות הגבוהים בהרי הגליל והצפון.

ביום רביעי יהיה גשום וסוער מצפון הארץ ועד למרכז, ירדו גשמים מלווים בסופות רעמים יחידות ורוחות חזקות. בצפון הנגב ירדו גשמים מקומיים. בחרמון והרי הצפון ירדו שלגים שיפשטו בהדרגה בשעות הצהרים גם לירושלים ולפסגות הרי המרכז והשומרון. במהלך הלילה שבין רביעי לחמישי יתכן שלג גם בפסגות הרי צפון הנגב והר הנגב. הטמפ׳ תרדנה ותהינה נמוכות מהרגיל. צפת 2 מעלות; חיפה 9; שומרון 4; ירושלים 2; גוש עציון 3; תל אביב והמרכז 10; שפלה 11; באר שבע 7; אילת 17.

בשונה מדצמבר האחרון קשה להאמין שאותם מחזות יחזרו על עצמם, השלג שלפנינו הוא לא עד כדי כך, הוא יותר מתון ובעיקר הרבה יותר קצר.

ביום חמישי ירדו גשמים מצפון הארץ ועד לנגב, בבוקר עוד ייתכן שלג קל בהרי הצפון, המרכז והר הנגב, במהלך היום הגשמים יחלשו ויתמעטו בהדרגה. הטמפ׳ תמשכנה להיות נמוכות.

מאורעות הסופה משנה שעברה מביאים את תושבי ישראל לחשש כבד: מתחילת השבוע, עת החלו הדיווחים על הסופה שבפתח, נרשמה תנועה ערה ברשתות חשמל, סופרים ומרכולים.

לקחי השנה שעברה, עת נותרו אלפי תושבים נצורים בביתם ללא חשמל וללא אמצעי קירור, ולעיתים אף ללא אוכל, נותנים את אותותם - באתר nrg מדווח כי בעיר צפת חיסלו התושבים את כל אמצעי החימום, ובעיקר תנורי גז ונפט, שלא דורשים חשמל בכדי לפעול.

מאיר ינקו, אחד העובדים בחנויות החשמל בצפת, סיפר לאתר-nrg כי "התושבים כאן בטראומה. אתה רואה את הילדים שמחים ברחוב ומדברים על יום החופש הצפוי בגלל השלג אבל ההורים מודאגים ויודעים שזה כבר לא צחוק. במיוחד אלו שהיו בעלטה במשך מספר ימים בלי אור וחימום בשנה שעברה ואף אחד לא מוכן לתסריט הזה שוב".

"עברתי כמה חורפים בצפת אבל כזה ביקוש למוצרי חימום ולתדיאורים אני לא זוכר הרבה זמן. בימים האחרונים המדפים בחנות מתחסלים ושולחים לי במוניות מהמחסנים של היבואן מתל אביב תנורים נוספים. ברגע שהחזאים התריעו על הסופה הקרובה החלה הפאניקה. כל מה שקשור למוצרי חורף הלך יפה מאוד, אנשים רוכשים מייבשי כביסה בכמויות שלא הכרנו".

גם בירושלים נרשמת תנועה ערה של תושבים ברשתות השיווק השונות, ייתכן שמתוך זיכרון הסופה הקשה בשנה שעברה.
סופה גשמים מזג אוויר חשש ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד