ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
האנטישמיות הגואה

הצוות בהרווארד מגן על נשיאת האוניברסיטה מחשש שתתפטר

עצומה עליה חתמו הסגל הבכיר מזהירה כי כל כניעה ללחץ לפטר את הנשיאה קלודין גיי תהיה "מנוגדת למחויבות של הרווארד לחופש אקדמי"   

הפגנה  פרו פלסטינאית
הפגנה פרו פלסטינאית צילום: צילום מסך @thatJVG מתוך הטוויטר של

לאחר שנשיאת אוניברסיטת פנסילבניה, אליזבת מגיל, התפטרה לאור התגובה נגד עדותה בדיון בקונגרס על האנטישמיות הגואה בקמפוסים באוניברסיטאות, חברי אוניברסיטת הרווארד מגינים כעת על הנשיאה קלודין גיי מלחצים דומים לאחר שגם היא הועמדה לחקירה במאבק באנטישמיות במהלך הופעה בפני דיון בוועדת בית ארצות הברית בשבוע שעבר.

מאות אנשי סגל באוניברסיטת הרווארד חתמו על עצומה התומכת בנשיאת בית הספר בעקבות תגובה נגד הופעתה בשימוע בקונגרס על האנטישמיות הגואה. העצומה מזהירה כי הכנעה ללחץ הפוליטי לפטר את נשיאת הרווארד קלודין גיי תהיה "מנוגדת למחויבותה של הרווארד לחופש אקדמי" וקוראת למנהלים "להגן על עצמאותה של האוניברסיטה".

"העבודה הקריטית של הגנה על תרבות של חקירה חופשית בקהילה המגוונת שלנו לא יכולה להמשיך אם ניתן לצורתה להיות מוכתבת על ידי כוחות חיצוניים", נכתב בעצומה שעליה חתומים יותר מ-500 פרופסורים. העצומה, נמסרה ביום ראשון לדירקטוריון הרווארד המונה 13 חברים, אשר מוסמך להדיח את הנשיאה קלודין גיי.

בדיון עצמו חברת הקונגרס אליס סטפניק תשאלה ישירות את נשיאות האוניברסיטה לגבי עמדתן על הצהרות הדוגלות ברצח עם של העם היהודי. למרות פניות חוזרות ונשנות, הן  לא אמרו שקריאה לרצח עם של יהודים מפרה את כללי ההתנהגות האתית של האוניברסיטאות.

 

אנטישמיות ארצות הברית אנטישמיות הפגנה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד