כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
שינוי מגמה?

רוסיה דורשת מחמאס לשחרר במיידי את החטופים

סגן שר החוץ של רוסיה הצהיר על "הצורך בשחרור מיידי של בני ערובה מעזה". רוסיה גם קראה להקמת "מדינה ריבונית פלסטינית בגבולות 1967 עם בירה במזרח ירושלים" | אמש שוחחו נתניהו ופוטין ממושכות

רוסיה דורשת מחמאס לשחרר במיידי את החטופים
פוטין ונתניהו צילום: Marc Israel SellemPOOLFLASH90

השליח המיוחד של נשיא רוסיה למזרח התיכון ומדינות אפריקה, סגן שר החוץ, מיכאיל בוגדנוב, הצהיר על "הצורך בפתרון דחוף לכל הסוגיות ההומניטריות באזור הסכסוך הפלסטיני-ישראלי, כולל שחרור בני ערובה". הוא שוחח עם בכירים ברשות הפלסטינית ועם סגן יו"ר הלשכה המדינית של חמאס מוסא אבו מרזוק, כך על פי הודעת משרד החוץ הרוסי שפורסמה בסוכנות הידיעות הרוסית 'טאס'.

עוד נמסר ממשרד החוץ הרוסי, כי "במהלך השיחות נדונו מכלול נושאים הקשורים להסלמה החדה של הסכסוך הפלסטיני-ישראלי, בדגש על המצב הצבאי וההומניטרי ברצועת עזה. במקביל, הצד הרוסי אישר את העמדה העקרונית על הצורך בהפסקת פעולות האיבה ובפתרון מיידי לכל הבעיות ההומניטריות המתעוררות, כולל שחרור בני ערובה".

כמו כן, הודגשה החשיבות המיוחדת להקמת "מדינה ריבונית פלסטינית בגבולות 1967 עם בירתה במזרח ירושלים, שתתקיים בשלום ובביטחון עם ישראל".

במהלך שיחתם אמש הביע נתניהו בפני פוטין ביקורת על שיתוף הפעולה הגובר בין רוסיה לאיראן. בנוסף, ראש הממשלה ביקר את עמדת רוסיה נגד ישראל במוסדות האו"ם, זאת ברקע ההצעה האחרונה שעלתה במועצת הביטחון של האו"ם ורוסיה תמכה.

רוסיה עזה מלחמת חרבות ברזל שחרור חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד