כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
בכיכר המרכזית בקישינב

הפליטים מאוקראינה הדליקו נר חנוכה במיצג החטופים

הרב פנחס זלצמן רבה של מולדובה בטקס ההדלקה אתמול בבירה קישינב: "כאן בקישינב ביחד עם היהודים מאוקראינה אנחנו מתפללים שהחטופים היקרים יזכו לצאת לחופשי. העולם צריך להתעורר ולמגר את הכוחות שזורעים הרס וחושך"

הפליטים מאוקראינה הדליקו נר חנוכה במיצג החטופים
הדלקת נר חנוכה במולדובה צילום: באדיבות המצלם

בכיכר המרכזית בקישינב בירת מולדובה, הקימה הקהילה היהודית מיצג ענק למען שחרור החטופים השבויים בעזה. המיצג בנוי מכלוב סורגים ממתכת, ובתוכו מסך עם תמונות ושמות החטופים. מידי ערב בחג החנוכה עורכת הקהילה המקומית הדלקת חנוכיה בראשות רבה של מולדובה הרב פנחס זלצמן.

בנר הרביעי של חנוכה, נערכה במקום הדלקה מרגשת בהשתתפות כמאה פליטים מאוקראינה ששוהים עדיין בקישינב תחת חסות הקהילה היהודית המקומית. גם שגריר אוקראינה מרקו שבצ'נקו השתתף בהדלקה המיוחדת.

"יהודים בכל העולם זוכרים את הנס שאירע בימים ההם, ומתפללים לניסים גדולים גם בזמן הזה", אמר הרב פנחס זלצמן רבה של מולדובה בטקס ההדלקה המרגשת. "כאן בקישינב ביחד עם היהודים מאוקראינה שנמצאים אצלנו אנחנו מתפללים שהחטופים היקרים יזכו לצאת לחופשי עוד בחג החנוכה הזה. העולם צריך להתעורר ולמגר את הכוחות שזורעים הרס וחושך בכל העולם".

בהדלקות נוספות שערכה הקהילה, השתתפו שגריר ארצות הברית, שגריר איטליה, ראש עיריית קישינב, דיפלומטים ובכירים מהממשל המקומי.

מלחמת אוקראינה רוסיה הרב פנחס זלצמן שחרור חטופים מלחמת חרבות ברזל מולדובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד