י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
בישיבת הסיעה

סמוטריץ': "ישיבת הקבינט אתמול מסמנת שינוי חשוב של הממשלה"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התייחס בישיבת הסיעה להחלטה לדחות את הכנסת הפועלים מיו"ש לישראל ואמר: "מדינה חפצת חיים לא מכניסה את אזרחי האויב לתוכה בזמן מלחמה". על התקציב: "אנחנו עדים היום לקמפיין הסתה נוראי"

סמוטריץ': "ישיבת הקבינט אתמול מסמנת שינוי חשוב של הממשלה"
השר בצלאל סמוטריץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר הציונות הדתית חה"כ בצלאל סמוטריץ' התייחס בצהריים (שני) בפתח ישיבת הסיעה להחלטה לדחות את המלצת ראש הממשלה נתניהו ומערכת הביטחון להכניס פועלים פלסטינים מיו"ש לישראל ואמר: "הקבינט האזרחי בראשותי החליט אמש, לאחר דיון ממושך בו נשמעו עמדות גורמי המקצוע וראשי מערכת הביטחון, להמליץ לקבינט המדיני בטחוני שלא להכניס פועלים ערבים מיהודה ושומרון בעת מלחמה. מאוחר יותר הקבינט המדיני ביטחוני אימץ את ההמלצה ולא אישר הכנסת פועלים ערבים מיו"ש".

לדברי שר האוצר, "מדינה חפצת חיים לא מכניסה את אזרחי האויב לתוכה בזמן מלחמה. זה נכון בעזה ונכון ביהודה ושומרון. כמו כן, הַחְלָטָתִי לקצץ את כספי עזה והתשלומים למחבלים מהכספים המועברים לאבו מאזן - בעינה עומדת. כפי שהתחייבתי לא יועבר שקל אחד לעזה ולמשפחות המחבלים הנאצים".

סמוטריץ' הוסיף: "ישיבת הקבינט אתמול מסמנת שינוי כיוון חשוב של ממשלת ישראל. עמידה על הביטחון של אזרחי ישראל ויציאה מהקונספציה שקרסה שכסף קונה שקט ושהאויב ביהודה ושומרון שונה מהאויב ברצועת עזה.

שרי הקבינט קיבלו החלטה נכונה למדינת ישראל בעת הזו למרות עמדתם של ראשי מערכת הביטחון שחשבו אחרת. מנהיגות אמיתית צריכה לשמוע את כלל הגורמים ולקבל בסופו של דבר את ההחלטה הנכונה למען מדינת ישראל. במדינה דמוקרטית הסמכות והאחריות הן של הדרג המדיני".

שר האוצר התייחס גם לסוגיית התקציב ואמר: "התיקון לתקציב המדינה בשנת 2023 יאושר בעז״ה בקריאה שניה ושלישית השבוע. לצערי אנחנו עדים היום לקמפיין הסתה נוראי כנגד ההתיישבות ביהודה ושומרון בגלל הדרישה שלי להעביר תקציב של כ400 מיליון שקל לחיזוק הביטחון בהגנה על היישובים ועל ישראל הקטנה.

הקמפיין הזה מצטרף למסע הסתה נוראי המתרחש מאז שמחת תורה ה-7 לאוקטובר שבמסגרתו חצי מיליון תושבי יהודה ושומרון מואשמים באחריות לטבח הנורא בדרום.

הדבר היחיד שיש לי לומר בעניין הזה הוא תתביישו לכם! תשפילו עיניים מול עשרות אמהות ונשים של הנופלים מההתיישבות שנפלו על הגנת תושבי העוטף ומדינת ישראל. המחיר האיום והנורא שמשלמת ההתיישבות בקורבנות הוא גדול לאין שיעור ממשקלה בציבור, ונגדם אתם מסיתים?!* בהם אתם מטילים דופי בדרישה לקבל הגנה בסיסית מול האויב הערבי?! אני קורא לכל ראשי המפלגות כולל ראשי האופוזיציה לגנות את הקמפיין הנורא הזה ולהתנצל בפני משפחות הגיבורים".

על הבחירות לרויות המקומיות אמר: "פניתי לראש הממשלה ואני רוצה לומר פה משהו שלא ברור לי אם הוא מובן עד הסוף – 62 אחוזים מבעלי התפקידים שמתמודדים מטעם הציונות הדתית ברחבי הארץ – נמצאים בשעה זו במילואים.

אני לא יודע מה הולך במפלגות אחרות ואני בטוח שכולם מגויסים למערכה, אבל אי אפשר ואין שום הצדקה דמוקרטית לפגיעה כה אנושה בזכות להיבחר.

אנחנו בדמוקרטיה, לדמוקרטיה יש כללים וזו רמיסה גסה של כללי המשחק. מנכ"ל המפלגה שלי נמצא כבר חודשיים בלחימה וכך רוב הנציגים שלנו בערים השונות.

אין היתכנות לבחירות מוניציפאליות תוך כדי המלחמה. זה עוול לציבור שלי ועוול לציבור המשרתים כולם. אני קורא לשר הפנים לחזור לכנסת ולחוקק דחיה נוספת בבחירות עד לאחר המלחמה. עת לכל"" כך שר האוצר.

מלחמת חרבות ברזל בצלאל סמוטריץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד