י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בגלל חנוכה

עליה במספר נערות פליטות מהדרום והצפון המבקשות סיוע מקצועי

בארגון החסד הירושלמי המוכר "חסדי יוסף" שהקים פלטפורמה ייחודית שנותנת מענה לנערות פליטות מהצפון והדרום אומרים כי לפני חנוכה, הנחשב לחג ביתי ומשפחתי הם חוו עליה של 30% בפניות למוקד שלהם. "העלייה החדה מעידה על הצלחת הפרויקט בהתמודדות עם חרדה ומתח. דלתותינו פתוחות למצטרפות חדשות"

עליה במספר נערות פליטות מהדרום והצפון המבקשות סיוע מקצועי
מבצע מגן וחץ בשדרות צילום: פלאש 90

"עם התקרבנו לחג החנוכה, הנחשב לחג ביתי בחיק המשפחה אנו חווים עליה של 30% בפניות למוקד שלנו מצד נערות פליטות מהדרום שמשפחותיהן שוכנו בירושלים" כך מדווחים היום בארגון החסד הירושלמי 'חסדי יוסף' שמציע בכל ימות השנה פלטפורמות חברתיות לבנות דתיות וחרדיות בירושלים ובסביבתה.

הפונות הרבות מבקשות להצטרף למיזם המיוחד שהוקם עם פרוץ המלחמה בדרום - לאור פניות של רבנים ועסקנים - כדי לתת גב ומענה רגשי עוטף ואוהב לנערות ובנות צעירות שנאלצו להתנתק מביתן וסביבתן הטבעית.

במסגרת זו, 120 בנות משתתפות פעמיים בשבוע במעגלי שיח מקרבי לבבות, בהם יש להן את היכולת לפרוק ולשתף באווירה משוחררת ובהנחיית מלוות מקצועיות. הן גם נהנות בצוותא מארוחת ערב חמה ומושקעת ומשתתפות גם בסדנאות מגוונות לביטוי אישי ולהבעה באמצעות אומנות ויצירה (כסדנאות תכשיטנות, מקרמה, שעווה ועוד), וכן משתתפות בסדנא לעיבוד רגשי על יד תרפיסטית.

בין הבנות ניתן למצוא כאלו משדרות ואשקלון, לצד בנות משלומי או מעלות והשבוע כאמור נרשמה עליה ברישום מצד בנות נוספות.

ב'חסדי יוסף' אומרים: "העלייה החדה בפניות מעידה על ההצלחה הגדולה של הפרויקט. כך המשתתפות בו מעידות על השינוי המבורך שהוא עשה בהן, ועל העזרה בהתמודדות עם חרדה, מתח וחשש. העצמה וחוסן נחוצים כל השנה ועל אחת כמה וכמה בימים אלו. דלתותינו פתוחות בפני כל מי שתרצה להשתתף בפעילות הזו".

חנוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד