כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מתחת ל- 40 אחוזים

"תחדל מלהיות מונופול": נחתם הסכם מכירת תחנת הכוח אשכול

עם סיום הליך מכירת התחנה, חברת החשמל תחדל להיות מונופול במקטע ייצור החשמל כאשר חלקה יצטמצם לנתח שוק שירד מתחת ל- 40 אחוזים מייצור החשמל במשק

"תחדל מלהיות מונופול": נחתם הסכם מכירת תחנת הכוח אשכול
קובי הר צבי

חברת החשמל חתמה היום (שני) על ההסכם למכירת תחנת הכוח אשכול שבאשדוד לחברת אשכול אנרגיות כוח בע"מ. ההסכם שנחתם על ידי מנכל חברת החשמל, מאיר שפיגלר ועובד דבי, מנכ"ל אשכול אנרגיות כוח, קובע כי תחנת 'אשכול' תועבר לידי הרוכשת בתמורה של 9,001,181,818 ₪ שישולמו לחברת החשמל על ידי הזוכה עם סיום הליך הסגירה הפיננסית והעברת החזקה באתר, ביוני 2024.

עם סיום הליך מכירת התחנה, חברת החשמל תחדל להיות מונופול במקטע ייצור החשמל כאשר חלקה יצטמצם לנתח שוק שירד מתחת ל-40 אחוזים מייצור החשמל במשק.

תחנת הכוח "אשכול", היא תחנת הכוח הגדולה בישראל הפועלת בגז טבעי עם יכולת מותקנת של כ-1693 מגה וואט. באתר פועלים שני מחז"מים חדישים (יחידות מחזור משולב), וכן 4 יחידות ותיקות שייסגרו בתוך מספר שנים. בנוסף, במסגרת תהליך המכירה דאגה החברה לקדם אופציה להקמת מחז"מ חדיש בגז טבעי בהספק של עד 850 מגוו"ט בשטח האת.

אשכול היא תחנת הכח הרביעית שחברת החשמל מוכרת למגזר הפרטי, במסגרת הרפורמה במשק החשמל. עד כה נמכרו במחירי שיא תחנות הכח רמת חובב בכ- 4.25 מיליארד ש"ח לשיכון ובינוי ואדלטק.

תחנת הכח אלון תבור נמכרה בכ- 1.9 מיליארד ש"ח לקבוצת MRC. תחנת הכח חגית מזרח נמכרה בסך של כ- 1.602 מיליארד ש"ח לשיכון ובינוי ואדלטק.

 

 

חשמל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד