כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
יקרה להחריד תוצרת גרמניה

המכונית החדשה של קים ג'ונג הוברחה דרך 5 מדינות במשך 4 חודשים

המכונית החדשה של מנהיג קוריאה הצפונית הוברחה דרך 5 מדינות במשך תקופה של 4 חודשים. המכונית הנושאת את סימן "מייבאך" אסורה על ידי מועצת הביטחון של האו"ם לייצוא לצפון קוריאה

אילוסטרציה
אילוסטרציה

מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און החליף את מכוניתו האישית במכונית זרה יוקרתית שאסור לייצא לארצו. במהלך הכנס הלאומי הראשון לאמהות מזה 11 שנים, שנערך בפיונגיאנג בתחילת החודש, הגיע קים ג'ונג און במכונית פרטית.

לפי התקשורת הדרום קוריאנית, המכונית מסוג מרצדס נושאת את סמל "מייבאך" הגרמני על דלת תא המטען, ואת המספרים "S650" על תא המטען שלה. בשבוע שעבר, דווח בדרום קוריאה כי המשטרה היפנית עצרה אדם החשוד בניסיון להעביר רכבי לקסוס לצפון קוריאה.

קים ג'ונג און השתמש ברכבת פרטית בביקורו ברוסיה בספטמבר האחרון, אך נראה כי המכונית הגרמנית החדשה הגיעה לקוריאה הצפונית בחודש-חודשיים האחרונים. בדרום קוריאה דווח, כי מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און השתמש בארבעה רכבי יוקרה זרים חדשים בשבועות האחרונים.

מרצדס מייבאך S650 היא אחת המכוניות הטובות ביותר, ומחירה מאות אלפי דולרים, לא ברור איך קים מימן אותה כשאזרחיו רעבים ללחם. המכונית מוכרת כמוצר מותרות וכפופה לאיסור מועצת הביטחון של האו"ם על ייצוא לצפון קוריאה.

מסתבר שקים אוהב סחורה זרה ויקרה למרות האתגרים הכלכליים העומדים בפני אזרחי צפון קוריאה רגילים, שלא יכולים להרשות לעצמם אוכל. העברת הרכב מראה גם את הקלות שבה הוא יכול להתחמק מהסנקציות על יבוא פריטים לא קלים להסתרה. בדיוק כפי שהוא מקדם את תוכנית הנשק הגרעיני של המדינה.

כאמור, קים הופיע בסוף השבוע האחרון בצילומי הטלוויזיה הקוריאנית המרכזית (KCTV) במכונית מרצדס-מייבאך S650 סדאן, עם פרטים תואמים לדור החדש ביותר שהציגה החברה הגרמנית ב-2019.

מדובר ככל הנראה בגרסה משוריינת, מה שהופך את תג המחיר שלה להרבה יותר מ-200,000 דולר.

צפון קוריאה דרום קוריאה מרצדס קים ג'ונג און

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד