ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
עדכונים שוטפים

"ישראל פנתה למצרים וקטאר לתווך עסקת חטופים חדשה" | טיל נ"ט פגע בבית בגליל

דיווח כי ישראל פנתה למצרים וקטאר לתווך עסקת חטופים חדשה נוספת. שלושה לוחמים נפצעו באורח קשה בקרבות בדרום הרצועה. החות'ים ממשיכים לתקוף ספינות החשודות כקשורות לישראל והלילה הותקפה ספינה מסחרית שעליה התנוסס דגל נורבגיה | כל העדכונים מכל הזירות

"ישראל פנתה למצרים וקטאר לתווך עסקת חטופים חדשה" | טיל נ"ט פגע בבית בגליל
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

66 ימים למלחמת חרבות ברזל, 105 נופלים מהכניסה הקרקעית, דובר צה"ל מפרסם הבוקר (שלישי) כי לוחם בשירות סדיר ושני לוחמי מילואים בגדוד 77, עוצבת "סער מגולן" (7), נפצעו אתמול באורח קשה בקרבות בדרום רצועת עזה.

כמו כן דובר צה"ל מפרסם על פטירתו של רס"ר במיל' צביקה לביא הי"ד, בן 30, מעלי, לוחם בגדוד 699, עוצבת ׳חצי האש׳ (551). הוא נפטר מפצעיו אתמול (שני) לאחר שנפצע באורח אנוש ב-20.11.2023 בצפון רצועת עזה בהותירו אחריו את שני הוריו, רעייתו ושלושת ילדיו הרכים בני 4, 3 ושנה וחצי. 

בתוך כך, החות'ים מתימן ממשיכים לתקוף ספינות מסחריות בלב ים. הלילה שוגר טיל שיוט יבשתי משטח שנמצא בשליטת החות'ים ופגע בספינה המסחרית "סטרינדה" עליה התנוסס דגל נורבגיה, סמוך למצרי באב אל מנדב בים האדום והצית שריפה. כך פורסם בחשבון הרשמי של פיקוד מרכז של צבא ארה"ב ברשת X. כמו כן, לא ברור האם קיים קשר בין הספינה לישראל. משחתת אמריקנית הגיעה למקום וסייעה לצוות הספינה ולא זוהו נפגעים בקרב אנשי הסיפון. נשלחה יחידת סיוע של הצבא האמריקני לספינה.

מקורות מצריים מסרו ל'סקיי ניוז' כי ישראל ביקשה ממצרים וקטר לתווך לצורך גיבוש עסקת חטופים שתכלול הפסקת אש הומניטרית ושחרור אסירים ביטחוניים.

כל העדכונים:

19:18 - נשיא ארה"ב ביידן בהתבטאות חריגה במהלך אירוע קמפיין לנשיאות: "נתניהו צריך לשנות את הרכב ממשלתו". עוד אומר הנשיא האמריקני: "ישראל מאבדת תמיכה בגלל הפצצות חסרות הבחנה".

18:35 - הותר לפרסום: צה"ל חילץ את גופותיהם של החטופים עדן זכריה ורס"ב זיו דדו ז"ל. במשימה לחילוצם נפלו גל איזנקוט ואיל ברקוביץ הי"ד.

17:50 - חבר הקבינט לניהול המלחמה, השר בני גנץ, שוחח עם שרת החוץ הגרמנית, אנאלנה ברבוק ועדכן אותה בהתפתחויות המערכה בעזה והדגיש את החשיבות בהפעלת לחץ של העולם לשחרור החטופים. גנץ הציג בנוסף את הצורך בפעולה מהירה של הקהילה הבין-לאומית מול לבנון בכדי להסיר את האיום של חיזבאללה בצפון.

16:45 - נתניהו: "יש מחלוקות עם האמריקנים על היום שאחרי חמאס, מקווה שנגיע להסכמה".

16:15 - עיריית אשקלון: בעקבות פניות לעירייה, נבהיר: אין חשש לאירוע ביטחוני באשקלון ולא הייתה חדירת מחבלים לעיר. אנא, אל תפיצו פייק-ניוז ואל תשתפו פעולה עם מידע שהגיע מגורמים שאינם רשמיים או מהימנים. זה פוגע בחוסן של כולנו.

13:40 - אזעקות בגליל המערבי (שלומי).

13:29 - צה"ל הודיע על כוונתו להרוס את דירות המחבלים שביצעו את פיגוע הירי ב-30 בנובמבר 2023 בירושלים.

13:21 - אזעקות בעכו והסביבה. בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים. 

13:18 - אזעקה בשלומי.

13:10 - צה"ל על האזעקות בצפון: שוגרו מיירטים לעבר מטרה אווירית חשודה שחצתה מלבנון.

12:52 - אזעקה בעוטף.

12:10 - ‏דיווח ברשת "סקיי ניוז": מצרים הגיעה להסכם עם ישראל כי מעבר כרם שלום ייפתח היום לטובת פיקוח על סיוע הומניטרי שנכנס לעזה הכולל תרופות, מזון לתינוקות ומים.

11:43 - התרעות נוספות בצפון על חדירת כלי טיס עוין.

11:30 - אזעקת צבע אדום בעוטף ובאשקלון.

11:29 - התרעות נוספות בצפון על חדירת כלי טיס עוין.

11:23 - חשד לחדירת כלי טיס עוין בגליל המערבי.

11:00 - דובר צה"ל: לפני זמן קצר זוהו שני שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב מלכיה בצפון הארץ. לוחמי צה"ל תוקפים בארטליריה את מקורות הירי. בהתאם למדיניות הופעלה התרעה ביישומון בשטח פתוח.

10:30 - שר הפנים משה ארבל התייחס ברדיו 103FM לקיום הבחירות המוניציפליות בחודש הבא - למרות שרבים נמצאים במילואים, בהם מועמדים: "יהיו קלפיות בעזה למצביעים, אין מניעה לשחרר את המועמדים לטובת הקמפיין".

10:00 - ראש האופוזיציה יאיר לפיד על דברי נתניהו בנוגע לאוסלו: “אי אפשר להבין את רמת הניתוק והציניות של ראש ממשלה שמנהל בזמן כזה קמפיין פוליטי מרושע שכל מטרתו להסיר מעליו אחריות, להאשים אחרים, לייצר שנאה. מגיעה לעם הזה מנהיגות אחרת".

09:30 - המורדים החות'ים מקבלים אחריות על פגיעה במכלית הנפט 'סטרינדה' הנורווגית שלטענתם הייתה בדרכה לעבר ישראל

09:00 - דיווח בסעודיה: קטאר וישראל מנהלות מו״מ חשאי באחת מבירות אירופה לעסקת חילופי שבויים נוספת. על פי הדיווח העסקה תכלול ילדים, נשים וגברים כולל 3 קציני צבא בכירים שנלקחו בשבי של ארגון הטרור חמאס (ישראל היום).

08:15 - חיל האוויר השמיד הלילה עמדת שיגור בזמן ששיגרה רקטות לעבר העיר שדרות, לוחמי דובדבן איתרו כ250 מרגמות מוכנות לשימוש

07:30 - כוחות גדולים פועלים בג'נין, דיווח על מספר מחוסלים בתקיפה מהאוויר

07:10 - ראש מועצת מטולה דוד אזולאי העריך כי בין שלושה לחמישה טילי נ"ט נורו במטח לעבר העיר שבגליל העליון אמש בשעות הערב המאוחרות. לדבריו, כ-15 בתים נפגעו, בהם אחד שנהרס כליל.  

07:00 - נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התייחס למלחמה בעזה בטקס הדלקת הנרות השנתי שנערך בבית הלבן לכבוד חג החנוכה ואמר: "על הישראלים להיות זהירים, דעת הקהל העולמית יכולה להתהפך בין לילה ואסור לנו לתת לזה לקרות". ביידן שב והדגיש כי ארצות הברית מחויבת לביטחונה של ישראל ולזכותה להגן על עצמה.

מלחמת חרבות ברזל שחרור חטופים עדכונים שוטפים חמאס עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד