כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
אתר שירותים משלימים

יוזמה מפתיעה: סיוע ללא עלות לטיפול בחובות

רשות האכיפה והגבייה משיקה יוזמה חדשה: אתר שירותים משלימים לחייבים - אפשרויות סיוע ללא עלות לטיפול בחובות | בין היתר בייצוג משפטי, סיוע בהחזר חובות ובייעוץ כלכלי

יוזמה מפתיעה: סיוע ללא עלות לטיפול בחובות
שטרות כסף צילום: דוברות המשטרה

רשות האכיפה והגבייה פרסמה בראשית חודש אוגוסט 2023 קול קורא, המזמין ארגונים ללא כוונת רווח, שכחלק מפעילותם נותנים מעטפת סיוע ושירות להתמודדות סדורה עם חובות וליציאה ממעגל החובות, לפרסם באמצעותה דף מידע אודות שירותיהם. מטרת הרשות היא להנגיש את המידע על הארגונים, או את תמציתו, לציבור החייבים בישראל באמצעים שונים ובין היתר: בעלוני מידע, במסרונים סלולריים ובפרסום באתר הרשות.

בעקבות היוזמה והפרסום פנו ארגונים רבים לרשות האכיפה והגבייה והשירותים המשלימים שיינתנו על ידם, הינם:

ייצוג משפטי בהתנדבות לחייבים. בתחום זה מציעים את שירותיהם בשלב זה: עמותת יד לאזרח, הקליניקה לעריכת דין קהילתית במרכז האקדמי ברמת גן.

סיוע בהחזר חובות במתן מענקים ובהעמדת הלוואות ללא ריבית. בתחום זה מציעה את שירותיה בשלב זה: עמותת עוגן.

ייעוץ כלכלי ללא עלות ליציאה ממעגל החובות. בתחום זה מציעות את שירותיהן בשלב זה: עמותת פעמונים, עמותת מגרש ביתי, עמותת עוגן, עמותת יד לאזרח, עמותת דף חדש.

רשות האכיפה והגבייה תמשיך לפעול ולצרף ארגונים ללא כוונת רווח ליוזמה זו, כך שהמבחר הוולונטרי עבור ציבור החייבים יהיה מיטבי ופלטפורמת האתר תפגיש בין היצע השירותים לצרכי החייבים בהם. הרשות מציינת, כי ריכוז אפשרויות הסיוע המשלימות לטיפול בחובות באתר הוא נגיש ונוח. באתר קיימים דפי מידע מקצועיים ומקיפים, המפנים את החייבים ישירות לארגונים ולאנשי הקשר בהם, ודבר זה צפוי להגביר משמעותית גם את הגבייה לזוכים. 

הרשות מציינת, כי יוזמה זו הינה פרי חזונה החדש. במסגרתו מובילה הרשות את האכיפה והגבייה, בהגינות, במקצועיות, ביוזמות ובחדשנות. היעדר כל התמודדות של חייבים עם חובות, אינו משרת אותם או את הזוכים והרשות צופה כי מהלך ההנגשה באמצעות אתר השירותים המשלימים, יניע חייבים לטפל בחובותיהם.

 

חובות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד