כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
1,200 שלטי חוצות ענקיים

החנוכיה הגדולה באירופה הודלקה בלב קייב

שגרירים רבים מכל העולם השתתפו אתמול בהדלקת נר חנוכה בכיכר המרכזית בלב קייב, שם הודלקה אתמול החנוכייה הגדולה באירופה. במקביל, 1,200 שלטי חוצות ענקיים ב-82 ערים בכל רחבי אוקראינה הזמינו את יהודי המדינה לחגוג את חג החנוכה

החנוכיה הגדולה באירופה הודלקה בלב קייב

בכיכר 'מיידאן' – הכיכר המרכזית בלב קייב הודלקה אתמול (נר חמישי של חנוכה) החנוכייה הגדולה באירופה על ידי שגריר ישראל באוקראינה מר מיכאל ברוצקי.

שגרירים רבים מכל העולם המוצבים בקייב כיבדו בהשתתפותם וביניהם: שגרירי ארה"ב, קנדה, איטליה, אוסטריה, צרפת, ארגנטינה, בריטניה, סלובניה ושוודיה. בהדלקה נכח גם רה"ע הפופולארי של קייב ויטלי קליצ'קו וראש 'נתיב' מר אלון שוהם.

הרב מאיר סטמבלר, יו"ר 'פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה' שארגנה את ההדלקה הזכיר בנאומו בפני הנכבדים את דבריו של הרבי מליובאוויטש כי נר חמישי של חנוכה יוצא תמיד בימי חול ואף פעם לא חל בשבת, ולכן יש לו תפקיד גדול עוד יותר להאיר את החושך. "אנחנו נמצאים בתוך תקופה אפילה, בחושך גדול, במלחמה של האור מול החושך גם כאן באוקראינה וגם בישראל אבל אסור לנו להרים ידיים. בעזרת ה', כמו המכבים גם אנחנו נוכל לגרש את החושך הגדול הזה ולזכות לאור של הגאולה".

לדברי סיו"ר הארגון הרב רפאל רוטמן שמארגן את האירוע מידי שנה ואחראי על שורה של הדלקות חנוכיות ציבוריות בקייב בכל ערב בחג החנוכה, "ראינו השנה רצון של שגרירים רבים יותר להשתתף בהדלקה מתוך הזדהות עם המלחמה המתרחשת בארץ".

ובתוך כך בכל הערים המרכזיות באוקראינה ובהן חרקיב, דנייפרו, ויניצה, אודסה, צ'רנוביץ', ז'פרוז'ה, ניקולייב ועוד התקיימו מידי לילה הדלקות חנוכיות ענק בכיכרות הראשיות של הערים, בהשתתפות מאות בחנוכיות ענק ובארגון שלוחי חב"ד המקומיים.

במקביל, 1,200 שלטי חוצות ענקיים ב-82 ערים בכל רחבי אוקראינה הזמינו את יהודי המדינה לחגוג את חג החנוכה ולהוסיף באור בימים חשוכים אלו. בפדרציה, שיזמה את השלטים אומרים כי הערכה היא שלמעלה מ-10 מיליון תושבים באוקראינה נחשפו למסרי האור שבקעו מהשלטים.

 

חנוכה הדלקת נרות חנוכה חנוכיה אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד