י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מתגאים בזוועות

מאמר ב'דיילי מייל': זו הסיבה שחמאס גרועים מהנאצים

ההיסטוריון הבכיר אנדרו רוברטס במאמר בעיתון הבריטי ה'דיילי מייל': "מדוע חמאס גרועים מהנאצים?". אנדרו ציין כי "בעוד הנאצים עשו מאמצים רבים כדי להסתיר את הפשעים שלהם מהעולם, חמאס עשה בדיוק את ההיפך, כי הם לא רואים אותם כך"

מאמר ב'דיילי מייל': זו הסיבה שחמאס גרועים מהנאצים
מחבלי חמאס בעזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

ההיסטוריון והסופר אנדרו רוברטס פרסם מאמר ב'דיילי מייל' בו ערך השוואה בין חמאס לנאצים, והגיע למסקנה כי חמאס גרועים מהנאצים. הוא סיפר כי המו"ל המנוח שלו לורד ג'ורג' ויידנפלד ברח מווינה זמן קצר לאחר סיפוח אוסטריה על ידי היטלר ב-1938, הצליח להציל את משפחתו הקרובה מהשואה, אך איבד קרובי משפחה רבים אחרים.

אנדרו כתב כי "אם מישהו היה יכול להיכנס לנפשם של הנאצים, ג'ורג' היה יכול". ג'ורג המו"ל היהודי פרסם את זיכרונותיו של האדריכל הנאצי אלברט שפיר. לפני כמעט עשור, אמר ג'ורג' לאנדרו: "יש אנשים שהם אנטישמים גרועים יותר מהנאצים".

הוא המשיך והסביר "מדוע אל-קאעידה, חמאס והג'יהאד האיסלאמי - אם כי כמובן לא בביצוע רצח עם בקנה מידה כמו הנאצים - היו גרועים מהנאצים במערכות האמונות, הדחפים והאינסטינקטים שלהם".

אנדרו כתב כי "ג'ורג' הלך לעולמו בינואר 2016, אך לו היה בחיים ב-7 באוקטובר השנה, דעתו שנחשבה פעם שנויה במחלוקת, היתה מוצדקת מאוד בפומבי".

אנדרו ההיסטוריון ציין כי "בעוד הנאצים עשו מאמצים רבים כדי להסתיר את הפשעים שלהם מהעולם, כי הם ידעו שהם פשעים, חמאס עשה בדיוק את ההיפך, כי הם לא רואים אותם כך".

באוקטובר 1943 נשא היינריך הימלר, ראש האס אס, נאום ידוע לשמצה בפני 50 מבכירי סגניו במחנה הריכוז פוזנן בפולין הכבושה. "אני רוצה לדבר איתכם בכנות על עניין חמור ביותר" אמר. "אנחנו יכולים לדבר על זה בינינו, אבל לעולם לא נדבר על זה בפומבי. אני מתכוון לפינוי היהודים, השמדת העם היהודי. זה דף תהילה בהיסטוריה שלנו שמעולם לא נכתב ולא ייכתב לעולם".

אנדרו כותב כי "בניגוד מוחלט, רוצחי חמאס 80 שנה מאוחר יותר הצמידו מצלמות לקסדותיהם כדי שיוכלו לשדר בשידור חי את הזוועות שלהם ברשתות החברתיות. למרות שהנאצים שרפו יהודים חיים בנסיגה שלהם ב-1945, הם לא צילמו את עצמם כשהם עושים זאת".

יש הרבה תמונות של נאצים עומדים סביב בורות מוות מלאים בגופות של יהודים, אבל אלה צולמו למטרות פרטיות ולא לצריכה ציבורית.

אנדרו כתב כי כאשר, ב-27 בינואר 1945, הגיע הצבא האדום לאושוויץ, הם מצאו שם רק 7,000 שלדים חיים מתוך אוכלוסייה של 140,000. הנאצים הצעידו את השאר מערבה בצעדות מוות, בין היתר כדי להרוג את הצועדים, אך גם משום שהם לא רצו שיהיו ראיות לפשעיהם.

פעולות המשרפות באושוויץ הסתיימו בנובמבר 1944, ונעשו ניסיונות להרוס את תאי הגזים. ההיסטוריון סר איאן קרשו בספרו "הסוף", המתעד את ימיו האחרונים של הרייך השלישי, "נעשו ניסיונות למחוק את עקבות הפעילות הרצחנית של המחנה".

עוד כתב: "השמחה הצרופה שבה חמאס, לעומת זאת, הרג הורים לעיני ילדיהם וילדיהם לעיני הוריהם, שודרה לעולם. הסדיזם הנאצי היה שגרתי ונפוץ, אבל הוא לא היה מובנה בתוכניות המבצעיות שלהם כמו הסדיזם של חמאס. תאי הגזים הומצאו בחלקם משום שהנאצים לא נהנו מהתהליך עצמו של הרג יהודים כפי שהימלר קיווה".

ההיסטוריון לורנס ריס ציין על הימלר ב-1941: "הוא ראה שנתיים לפני את הנזק הפסיכולוגי שירי ביהודים מטווח קצר יגורם לרוצחים שלו ולכן הוא פיקח על פיתוח מערכת מוות דרך תאי הגזים רחוק מטראומה רגשית".

טראומה כזו לא ניכרת ברוצחים של חמאס, שהתקשרו להוריהם ב-7 באוקטובר כדי להתפאר במספר היהודים שהם טבחו.

הנאצים לקחו בני ערובה מקומיים כדי להבטיח את ציות האוכלוסייה המקומית. ראש העיר, אנשי עסקים, כומר הכפר וראשי כפרים נלקחו כבני ערובה ואוימו בהוצאה להורג אם תהיה התנגדות לשלטונם.

"זה היה אכזרי ומנוגד לכל כללי המלחמה, אבל אפילו הנאצים, מרושעים ככל שהיו, לא לקחו בכוונה תינוקות בני תשעה חודשים, נשים וילדים כפי שעשה חמאס. הנאצים גם לא השתמשו בתינוקות באינקובטורים ובילדים ביחידות טיפול נמרץ בבתי החולים כמגן אנושי. הנאצים הכירו בכך שאם הצלב האדום או סוכנויות בינלאומיות אחרות יחשפו ראיות לשואה, תהיה מחאה בינלאומית" כתב

עוד ציין, כי "חמאס הבחין במשהו על העולם המודרני: במקום הפגנות נגד הזוועות ועל לקיחת בני ערובה, מתקיימות ההפגנות גדולות בעולם נגד הקורבן, ישראל".

הוא הוסיף במאמר כי "בניגוד לנאצים, שקיוו שניתן יהיה להסתיר את רציחותיהם בערפל המלחמה והשליטה הטריטוריאלית המוחלטת שלהם בשטח, חמאס היה בידיעה מלאה שהם ייענשו על כך, ובקרוב. בעוד שהנאצים הניחו שהם ינצחו במלחמה ולפיכך לעולם לא יצטרכו להתמודד עם פשעיהם, חמאס ידע שזה רק עניין של כמה שעות נסיעה, ובכל זאת הם פתחו במתקפה שלהם, מבלי להתייחס להשפעה על עזתים רגילים".

אנדרו הההיסטוריון מציין כי עזתים הצביעו לחמאס ב-2005 בשיעורים הרבה יותר גדולים מאשר הגרמנים הצביעו לנאצים ב-1932, "חלק ניכר מהם חגגו בפראות כאשר חמאס הצעיד את בני הערובה שלו ברחובות עזה ב-7 באוקטובר אחר הצהריים".

לסיום כתב: "ג'ורג' ויידנפלד צדק ב-2015, ואירועי ה-7 באוקטובר אישרו זאת. חמאס מבחינה איכותית אפילו יותר אנטישמי ממה שהיו הנאצים. אולם בדבר אחד שבו הם שווים בדיוק, שצריך להכחיד לחלוטין את הברבריות הנאצית, וזה נכון גם לגבי חמאס".

חמאס עזה היטלר נאצים יחיא סינוואר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד