כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
בשבוע הבא במליאה

הצעת חוק הגבלת שכר הטרחה של עוה"ד המייצגים את נפגעי הטרור

בשבוע הבא צפויה מליאת הכנסת לאשר את הצעת החוק של ח"כ ארז מלול, להגבלת שכר הטרחה של עורכי הדין המייצגים נפגעי טרור. יוזם ההצעה ח"כ ארז מלול: "להבטיח שעיקר הגמלה תגיע לידי מי שזכאי לה"

הצעת חוק הגבלת שכר הטרחה של עוה"ד המייצגים את נפגעי הטרור
ח"כ ארז מלול צילום: ערוץ כנסת

בשבוע הבא צפויה מליאת הכנסת לאשר את הצעת החוק של ח"כ ארז מלול, להגבלת שכר הטרחה של עורכי הדין המייצגים נפגעי טרור. הצעת החוק מקודמת על ידי הקואליציה, אך היא זוכה לתמיכה מקיר אל קיר.

הצעת החוק מבקשת להגביל את שכר הטרחה של עורכי דין, המייצגים את נפגעי הטרור מול הביטוח הלאומי בתביעות נכות. בדברי ההסבר ציין ח"כ מלול, כי המחוקק כבר הגביל את שכר הייצוג של עורכי הדין בתביעות שונות של נכות, אך התביעה בגין נפגעי פעולות איבה, לא נכללה בהם.
"על רקע הצפי כי בשבועות הקרובים מאות ואף אלפי נפגעי פעולות איבה מאירועי השביעי באוקטובר והאירועים שהתרחשו לאחריו יגישו למוסד לביטוח לאומי תביעות להכרה בנכותם, ועל רקע הצפי כי רבים מהם ישתמשו בשירותים של צדדים שלישיים לצורך כך, יש להגן על הגמלאות להן הם זכאים ו"להבטיח כי עיקר הגמלה תגיע לידי מי שזכאי לה", כתב ח"כ מלול בדברי ההסבר להצעה.

יש לציין כי מבקר המדינה מתניהו אנגלמן, פנה לאחרונה לשרי הממשלה, בבקשה להסדיר לאלתר את הנושא של הגבלת שכר הטרחה של עורכי הדין בתביעות נכות של נפגעי פעולות האיבה נגד עורכי הדין: בפנייתו כתב המבקר: "ישנה תופעה מצערת שבה עורכי דין מנצלים את המצב הקשה והרגיש ופוקדים את בתי החולים כדי להחתים את פצועי צה"ל על הסכמי ייצוג, תוך גביית שכר טרחה גבוה".

ח"כ ארז מלול אמר: "אני מקווה שהצעת החוק תעבור בהליך מזורז, ותסייע לכל נפגעי הטרור להגיש תביעה לנכות בביטוח הלאומי, בלי שהתביעה באמצעות עורכי דין, תקטין משמעותית את הגמלה, אותה הם זכאים לקבל מהביטוח הלאומי".

טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד