י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

כך הרגיע הגר"ח את סערת מיץ התפוזים של ארה"ב

כנימות התגלו במיץ תפוזים טבעי של המותג הנמכר ביותר בארה"ב • נציג החברה הגיע ארצה והגר"ח פסק: "כשר"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

"מיץ שיש בו כנימות מותר לשתייה", כך פסק הגר"ח קנייבסקי לשואל מניו-יורק, לאחר שהתגלו כנימות באחד ממותגי המיץ הנמכרים ביותר בארה"ב.

מזה מספר שבועות שיהודי ארה"ב דנים בסוגיית כשרותו של 'טרופיקנה' מותג ותיק וידוע של מיץ תפוזים טבעי - לאחר שנמצאו בו כנימות.

הכנימות, בדרך כלל חיות על קליפתו של התפוז ולפעמים, כאשר קליפת התפוז אינה עוברת תהליך ניקוי לפני הסחיטה, חודרות לתוך המיץ ואף מתרבות בו.

נגד המיץ פורסמה אזהרת כשרות, הציבור התנזר ממנו ומשווקי המיץ התרוצצו מפוסק הלכה אחד למשנהו כדי להכשירו ולהחזירו למדפי המהדרין.

ראשון פרסם הגאון רבי דוד פיינשטיין, ראש ישיבת מתיבתא ירושלים בניו יורק, את דעתו שהמיץ כשר. השבוע גם נציג החברה האמריקנית ביקר אצל הגר"ח קנייבסקי ובו הציג את השאלה הבאה:

"יש חוקרים בחו”ל שמצאו במין אחד של מיץ תפוזים תולעים (בשם סקייל באגז). ורק מוציאים את התולעים עם מגדלת לאחר שסיננו את המיץ עם בד דק דק. ואי אפשר לראות את התולעים בתוך ה”בד הסינון” בלא המגדלת. ולוקחים את התולעת על ידי מחט ומניחים אותו על נייר. ועכשיו שאין התולעת בתוך המיץ - אפשר למומחה לראותו בעיניים אף בלי מגדלת מה שלא היה אפשר לפני-כן. ובכל כוס וכוס התולעים האלו נמצאים. האם זה נחשב למוחזק בתולעים? האם יש חיוב לסננן את המיץ לפני ששותים אותו?".

תשובתו של הגר"ח הייתה חד משמעית כי "לא צריך לחשוש". יהודי ארה"ב נהחרדים שמו לרווחה ומיץ התפוזים הוחזר אחר כבוד למדפי החנויות.
תפוזים מיץ ארהב גרח קנייבסקי כנימות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד