כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בהסכמת הצדדים

הוארך מעצר הבית של החייל שירה ביובל קסטלמן ז"ל

בית הדין הצבאי הורה היום להאריך בשמונה ימים נוספים את מעצר הבית של החייל אביעד פריג'ה, שירה מספר כדורים בגיבור יובל קסטלמן ז"ל, שנטרל את המחבלים בפיגוע הקטלני בירושלים, למרות שהתחנן על חייו והבהיר כי הוא יהודי

הוארך מעצר הבית של החייל שירה ביובל קסטלמן ז"ל
יובל קסטלמן ז"ל, זירת הפיגוע צילום: באדיבות המשפחה/חיים גולדברג, פלאש 90

בית הדין הצבאי הורה היום להאריך בשמונה ימים את מעצר הבית של אביעד פריג'ה, שירה למוות ביובל קסטלמן ז"ל - הגיבור שנטרל את המחבלים מהפיגוע בירושלים לפני כשבועיים.

בתגובה להחלטת בית הדין הצבאי להאריך את מעצר הבית של פריג'ה מסרו סנגוריו, עו"ד שלומי ציפורי ועו"ד רן כהן רוכברגר: "מרשנו לוחם מילואים, אזרח נורמטיבי, נעדר עבר פלילי כלשהו. מרשנו שיתף פעולה באופן מלא עם החקירה, השיב לכל השאלות ולא התנגד לשום פעולה. מרשנו עומד על גירסתו העקבית אותה מסר מיד לאחר הארוע, כי האמין בתום לב מוחלט שהמנוח הוא אחד המחבלים שעודו מהווה סכנה ומנסה להתרומם ולהימלט".

"אמונתו זו היתה סבירה בנסיבות העניין, כפי שקורה לא פעם בפעילות מבצעית, כאשר יש זיהוי שגוי. לצערנו, מרשנו נמצא תחת לינץ' ציבורי ותקשורתי, על בסיס סרטונים חלקיים שאינם משקפים את השתלשלות הדברים המלאה. בזירה פעלו מספר יורים נוספים, ויש בחומרי החקירה אינדיקציות משמעותיות לכך שהמנוח נפגע עוד לפני שהניף ידיו והשליך את נשקו", הוסיפו.

עוד נמסר מטעם עורכי הדין: "מדובר בטרגדיה קשה בה קיפד את חייו גיבור ישראל יובל קסטלמן ז"ל, אך תיקונה לא יבוא בטרגדיה נוספת וגרימת עוול כלפי אביעד פריג'ה, שחתר למגע מול מחבלים שירו באזרחים ללא הבחנה. מרשנו ימשיך לשתף פעולה עם חקירת מצ"ח, ויש לקוות שהיא תתנהל בצורה עניינית ובמנותק מרעשי הרקע בתקשורת".

הירי למוות ביובל קסטלמן: לכל הכתבות בנושא

לפני כיומיים הנחה פרקליט המדינה, עמית איסמן את המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), לאחר התייעצות עם ראשת מח״ש, לפתוח בבדיקת התנהלות צוות החקירה שטיפל בחקירת נסיבות מותו של יובל קסטלמן ז"ל.

בד בבד, פרקליט המדינה עדכן אמש בדברים את ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה וביקש, נוכח האמור, שלא לקיים בדיקה מטעם המשטרה בנושא, עד לסיום בחינת הדברים ע"י מח"ש.

עוד באותו יום נותחה גופתו של קסטלמן ובמהלך הבדיקה התגלו קליע ורסיסים, זאת בניגוד לטענות המשטרה כי הקליעים שנורו ע"י החייל היורה, אביעד פריג'ה, לא נותרו בגופו.

חקירה פיגוע ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד