א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
למרות האנטישמיות

שערורייה: נשיאת הרווארד תישאר בתפקידה

נשיאת אוניברסיטת הארוורד קלודין גיי ניצלה מניסיון הדחה ותישאר בתפקידה, זאת על אף דבריה האנטישמים - והסירוב לגנות ולאסור קריאות לרצח יהודים

שערורייה: נשיאת הרווארד תישאר בתפקידה

אוניברסיטת הארוורד הודיעה כי הנשיאה קלודין גיי תישאר בתפקידה למרות הקריאות לפטרה בעקבות הופעתה בשימוע בקונגרס בשבוע שעבר, וסירובה לצאת נגד אלו שקראו לרצח יהודים.

בהודעת הוועד המנהל של האוניברסיטה נאמר כי הוא "מאשרר את התמיכה במנהיגותה של קיי. הדיונים הנרחבים שלנו מאששים את ביטחוננו שהנשיאה גיי היא המנהיגה הנכונה לעזור לקהילה שלנו להחלים ולטפל בבעיות החברתיות הרציניות מאוד שאנו מתמודדים עמן".

נזכיר כי נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה, אליזבת מגיל, התפטרה לאור התגובה נגד עדותה בדיון בקונגרס על האנטישמיות הגואה בקמפוסים באוניברסיטאות.

מנגד, חברי אוניברסיטת הרווארד החליטו להגן על הנשיאה קלודין גיי מלחצים דומים לאחר שגם היא הועמדה לחקירה במאבק באנטישמיות במהלך הופעה בפני דיון בוועדת בית ארצות הברית בשבוע שעבר.

מאות אנשי סגל באוניברסיטת הרווארד חתמו על עצומה התומכת בנשיאת בית הספר בעקבות תגובה נגד הופעתה בשימוע בקונגרס על האנטישמיות הגואה. העצומה מזהירה כי הכנעה ללחץ הפוליטי לפטר את נשיאת הרווארד קלודין גיי תהיה "מנוגדת למחויבותה של הרווארד לחופש אקדמי" וקוראת למנהלים "להגן על עצמאותה של האוניברסיטה".

"העבודה הקריטית של הגנה על תרבות של חקירה חופשית בקהילה המגוונת שלנו לא יכולה להמשיך אם ניתן לצורתה להיות מוכתבת על ידי כוחות חיצוניים", נכתב בעצומה שעליה חתומים יותר מ-500 פרופסורים.

בדיון עצמו חברת הקונגרס אליס סטפניק תשאלה ישירות את נשיאות האוניברסיטה לגבי עמדתן על הצהרות הדוגלות ברצח עם של העם היהודי. למרות פניות חוזרות ונשנות, הן לא אמרו שקריאה לרצח עם של יהודים מפרה את כללי ההתנהגות האתית של האוניברסיטאות.

אנטישמיות תקיפה אנטישמית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד