י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שאלת היום שאחרי

נתניהו: "יש מחלוקות עם האמריקנים, מקווה שנגיע להסכמה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "אני מאוד מעריך את התמיכה האמריקנית להשמדת החמאס והחזרת חטופינו", והדגיש: "אני רוצה להבהיר את עמדתי: אני לא אתן לישראל לחזור על טעות אוסלו"

נתניהו: "יש מחלוקות עם האמריקנים, מקווה שנגיע להסכמה"
השר בלינקן והממשלה צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הצהרת וידאו בעקבות פרסום דבריו מהדיון הסגור בועדת חוץ וביטחון, בהם אמר בין היתר כי ראש ממשלה שלא יודע להתמודד עם לחץ אמריקני, לא צריך לשבת בלשכת ראש הממשלה.

נתניהו אמר: "אני מאוד מעריך את התמיכה האמריקנית להשמדת החמאס והחזרת חטופינו. אחרי שיח אינטנסיבי עם הנשיא ביידן ואנשיו, קיבלנו גיבוי מלא לכניסה הקרקעית ובלימת הלחצים הבינלאומיים להפסקת המלחמה".

עוד הוסיף: "כן, יש מחלוקות לגבי "היום שאחרי חמאס" ואני מקווה שנגיע להסכמה גם כאן. אני רוצה להבהיר את עמדתי: אני לא אתן לישראל לחזור על טעות אוסלו. לא אתן שאחרי ההקרבה האדירה של אזרחינו ולוחמינו, נכניס לעזה מי שמחנך לטרור, תומך בטרור, מממן טרור. עזה לא תהיה לא חמאסטאן ולא פתחסטאן"", הדגיש ראש הממשלה נתניהו.

נזכיר כי אמש במהלך הדיון אמר ראש הממשלה: "אוסלו הוא אסון שהביא לאותו מספר קורבנות כמו ב-7 באוקטובר, במשך זמן ארוך יותר".

עוד הוסיף: "שואלים אותי מדוע איני מגיב כפי שהאמריקאים הגיבו לאורך ההיסטוריה כשתקפו אותם? אענה לכם: לנו יש את האמריקאים מעלינו. להם - לא היה את האמריקאים מעליהם".

על הלחץ האמריקני המשיך ואמר נתניהו: "אנחנו לא עושים כל מה שהאמריקאים אומרים. מפעילים שיקול דעת, הודפים לחצים בלחצים אחרים".

בנימין נתניהו חמאס ארצות הברית ג'ו ביידן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד