ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
עדכונים שוטפים

המבצע לחילוץ גופות החטופים | שני אחיו של בכיר חמאס שחוסל - בידי השב"כ | דיווח: צה"ל החל להציף את מנהרות חמאס

ישראל מחזיקה בשני אחיו של מח"ט צפון עזה שחוסל אחמד רנדור, והם מוסרים בחקירתם מידע | צה"ל חילץ מעזה את גופותיהם של החטופים עדן זכריה ורס"ב זיו דדו ז"ל, בפעולה שבו נהרגו שני לוחמים, ביניהם בנו של השר איזנקוט | טיל נ"ט פגע בבית בצפון, צה"ל תקף | כל העדכונים

המבצע לחילוץ גופות החטופים | שני אחיו של בכיר חמאס שחוסל - בידי השב"כ | דיווח: צה"ל החל להציף את מנהרות חמאס
כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

הותר לפרסום כי צה"ל חילץ מעזה את גופותיהם של החטופים עדן זכריה  ורס"ב זיו דדו ז"ל. לאחר הליך זיהוי שבוצע על ידי גורמי רפואה ורבנות צבאיים, יחד עם המכון לרפואה משפטית ומשטרת ישראל, הודיעו נציגי צה"ל ומשטרה למשפחותיהם על כך שגופותיהם חולצו והוחזרו לשטח מדינת ישראל. במסגרת הפעילות שאפשרה את איתור הגופות, נפלו רס"ר (מיל׳) גל מאיר איזנקוט ז"ל, בנו של השר גדי איזנקוט, ורס"ר (מיל') איל מאיר ברקוביץ׳ ז"ל. בפעולה נפצעו לוחמים נוספים.

שר הביטחון יואב גלנט חשף כי בין עשרות אנשי החמאס שנכנעו, צה"ל איתר את שני אחיו של מח"ט צפון הרצועה שחוסל אחמד רנדור, שמוסרים בחקירתם מידע על פעילותם: "לאחר שצה״ל חיסל את מח״ט צפון הרצועה רנדור - אחיו נכנעו וכעת הם מוסרים מידע בחקירות צה״ל ושב״כ", אמר גלנט.

מוקדם יותר היום ירה חיזבאללה טיל נ"ט שפגע בבית בקיבוץ ברעם בגליל העליון. צה"ל תקף יעדים של חיזבאללה. אזעקות נשמעו גם בעכו ובשלומי. בינתיים, הלחימה נגד ארגוני הטרור נמשכת גם ביו"ש: צה"ל, שב"כ ומג"ב החלו הלילה במבצע לסיכול טרור במחנה הפליטים ובעיר ג'נין שבחטיבת מנשה. כלי טיס מאויש מרחוק תקף חוליית מחבלים שהשליכה מטענים וסיכנה את כוחותינו. הפלסטינים דיווחו על שישה הרוגים.

כל העדכונים:

00:10 - כלי טיס וטנקים של צה"ל תקפו לפני זמן קצר מספר תשתיות צבאיות ועמדה צבאית של צבא סוריה בשטח סוריה. בנוסף מטוס קרב של חיל האוויר תקף לפני זמן קצר תשתית צבאית וכוחות צה"ל תקפו עמדת משגר של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון.

23:58 - תמר מצגר שוחררה משבי חמאס - בעלה יורם עדיין חטוף בעזה. כלתם אילה מצגר מספרת בגל"צ: "הם נחטפו בנפרד, ואז היא הוכנסה למנהרה ופתאום שמעה את הקול שלו צועק "הנה אשתי". הם היו ביחד - ועכשיו היא מאוד דואגת לו".

23:47 - העצרת הכללית של האו"ם קוראת להפסקת אש הומניטרית בעזה. בהצעה תמכו 153 מדינות, לעומת 10 שהתנגדו ביניהן: אוסטריה, צ’כיה, גואטמלה, ארה"ב ופורוגוואי.

23:23 - שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן הציג במהלך עצרת האו"ם את מספרו של מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר ואמר לנוכחים: "אם אתם רוצים הפסקת אש אמיתית תתקשרו לחמאס ותבקשו את יחיא סינוואר".

23:13 - העצרת הכללית של האו"ם מתכנסת לדיון חירום בנושא המצב ברצועת עזה, לבקשת מצרים ומאוריטניה. במסגרת הדיון תתבקש העצרת להצביע על הצעת החלטה הקוראת להפסקת אש הומניטרית מיידית ולשחרור מיידי וללא תנאי של כל החטופים, שהגישו המדינות הערביות. 

22:42 - דיווח: נשיא צרפת עמנואל מקרון יבקר החודש בביירות בירת לבנון בניסיון להרגיע את המתיחות.

22:00 - עיריית נתיבות לתושבים: כחלק מפעילות מבצעית של צה"ל ברצועת עזה, בשעות האחרונות נצפות בקו-הרקיע של נתיבות פצצות תאורה מדי פעם. שגרת החירום נמשכת כרגיל.

21:39 - התרעה על ירי רקטות וטילים תופעל מחר (רביעי) בשעה 11:05 בקיבוץ כישור במסגרת תרגול פיקוד העורף. אם תופעל התרעת אמת, תישמע אזעקה עולה ויורדת נוספת, במקביל תופץ התרעה גם בישומון פיקוד העורף ובאמצעי ההתרעה משלימים.

21:21 - בית החולים סורוקה מדווח על 30 פצועים שהגיעו לאשפוז במהלך היממה האחרונה מאזורי הלחימה בעזה. לבית החולים בלינסון הגיעו ארבעה. >> לדיווח המלא

21:10 - דיווח בוול סטריט ג'ורנל: צה"ל החל להזרים מי ים למנהרות של חמאס בעזה.

21:05 - דוברות עיריית שדרות: שוגרו 2 רקטות, אין נפילות בעיר. לא ידוע על נפגעים בגוף או נזק לרכוש.

21:00 - אזעקות בדרום: ניר עם, שדרות, איבים.

20:52 - דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי: "גופותיהם של החטופים עדן זכריה ורס"ב זיו דדו זיכרונם לברכה, חולצו על ידי כוח צה"ל משטח רצועת עזה לשטח מדינת ישראל. נמשיך לפעול עם כל הגורמים בשביל להשיב את החטופים הביתה". הלוחמים פוגשים את המחבלים בקרבות פנים מול פנים וכך נמשיך לעשות. האזעקה הבוקר בעכו הופעלה בעקבות מיירט כיפת ברזל. תודה למשפחותיהם של לוחמינו, הנשים, הילדים וההורים שדואגים בבית – אתם מקור הכוח שלנו. אנחנו יודעים שאלו ימים לא פשוטים, ונעשה הכול כדי לחזור הביתה במהרה".

20:49 - דובר צה"ל דניאל הגרי בהצהרתו היומית: 135 חטופים וחטופות עדיין בידי מרצחי חמאס.

20:45 - דובר צה"ל: מסוק קרב וטנקים של צה"ל תקפו לפני זמן קצר עמדת שיגור עם אמצעי לחימה ותשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה. בהמשך להתרעה שהופעלה מוקדם יותר היום (שלישי) במרחב ברעם, זוהו מספר שיגורי מרגמה ונ"ט לעבר המרחב, כוחות צה"ל תקפו בארטילריה את מקורות הירי בשטח לבנון. בנוסף, זוהו מספר שיגורים לעבר מספר מוצבי צה"ל במרחב גבול לבנון.

בנוסף, זוהו שלושה שיגורים משטח סוריה לעבר שטח מדינת ישראל, שניים מהם נפלו בשטח סוריה ואחד נוסף נפל בשטח פתוח. צה"ל תקף באש את מקורות הירי.

20:36 - שלושת השיגורים מסוריה: רקטה התפוצצה מצפון למושב אלוני הבשן, שתי הרקטות הנוספות לא חצו את הגבול.

20:23 - שלושה שיגורים זוהו לפני זמן קצר מסוריה לישראל, חלקם נפלו בסוריה והיתר בשטחים פתוחים בישראל - אין נפגעים.

20:00 - למרות שנפצע מרימון לוחם מילואים מיחידת יהל״ם נתקל בשני מחבלים מטווח אפס במהלך קרב בשוג'עייה. שני המחבלים חוסלו. תיעוד ממצלמת הקסדה

19:18 - נשיא ארה"ב ביידן בהתבטאות חריגה במהלך אירוע קמפיין לנשיאות: "נתניהו צריך לשנות את הרכב ממשלתו". עוד אומר הנשיא האמריקני: "ישראל מאבדת תמיכה בגלל הפצצות חסרות הבחנה".

18:47 - מפקד חיל האוויר אלוף תומר בר טס מעל עזה ותקף בעצמו יעדי טרור >> לכתבה המלאה

18:35 - הותר לפרסום: צה"ל חילץ את גופותיהם של החטופים עדן זכריה ורס"ב זיו דדו ז"ל. במשימה לחילוצם נפלו גל איזנקוט ואיל ברקוביץ הי"ד.

17:50 - חבר הקבינט לניהול המלחמה, השר בני גנץ, שוחח עם שרת החוץ הגרמנית, אנאלנה ברבוק ועדכן אותה בהתפתחויות המערכה בעזה והדגיש את החשיבות בהפעלת לחץ של העולם לשחרור החטופים. גנץ הציג בנוסף את הצורך בפעולה מהירה של הקהילה הבין-לאומית מול לבנון בכדי להסיר את האיום של חיזבאללה בצפון.

16:45 - נתניהו: "יש מחלוקות עם האמריקנים על היום שאחרי חמאס, מקווה שנגיע להסכמה".

16:15 - עיריית אשקלון: בעקבות פניות לעירייה, נבהיר: אין חשש לאירוע ביטחוני באשקלון ולא הייתה חדירת מחבלים לעיר. אנא, אל תפיצו פייק-ניוז ואל תשתפו פעולה עם מידע שהגיע מגורמים שאינם רשמיים או מהימנים. זה פוגע בחוסן של כולנו.

 

מלחמת חרבות ברזל חמאס צה"ל עזה לבנון חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד