י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
התבטאות פומבית חריגה

ביידן: "נתניהו חייב לשנות את הרכב ממשלתו"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הביע ביקורת פומבית חריגה במיוחד על ראש הממשלה נתניהו, ואמר כי הוא חייב לשנות את הרכב ממשלתו. עוד אמר: "ישראל מתחילה 'לאבד תמיכה' בשל הפצצה ללא הבחנה"

ביידן: "נתניהו חייב לשנות את הרכב ממשלתו"

באירוע פומבי שערך לכ-100 תורמים השמיע נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, שעומד לצד ישראל מתחילת המלחמה, ביקורת חריפה וחריגה.

ביידן אמר כי "ראש ממשלת ישראל נתניהו צריך לשנות את ממשלתו... ישראל מתחילה 'לאבד תמיכה' בשל הפצצה ללא הבחנה". עוד הוסיף כי "נתניהו לא יכול להגיד 'לא' למדינה הפלסטינית בעתיד. נתניהו הוא חבר טוב אבל אני מאמין שהוא צריך להשתנות".

אתמול התייחס ביידן באירוע הדלקת נרות חנוכה למערכת היחסים ארוכת השנים שלו עם נתניהו. הוא אמר שהוא רשם על תמונה ישנה של שניהם, "ביבי אני אוהב אותך אבל אני לא מסכים עם דבר אחד שיש לך להגיד". ביידן הוסיף כי "זה בערך אותו הדבר היום".

הנשיא הוסיף כי ישראל נמצאת ב"נקודה קשה" וכי "היו לי חילוקי דעות עם כמה מנהיגים ישראליים". ביידן אמר לחוגגים בבית הלבן כי מלבד חילוקי דעות עם ישראל, מחויבותו למדינת ישראל אינה ניתנת לערעור. הוא הוסיף: "לולא הייתה ישראל, לא היה בעולם יהודי בטוח".

הוא אמר שהסיוע לישראל יימשך עד לסילוק חמאס, אך הזהיר כי דעת הקהל עלולה להשתנות. "אנחנו צריכים להיות זהירים, דעת הקהל של העולם כולו יכולה להשתנות בן לילה. אנחנו לא יכולים לתת לזה לקרות".

ג'ו ביידן בנימין נתניהו חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד